۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۵۳۷۸۹۳
دبیر اتاق تبلیغ خراسان:

هدف دشمن از ایجاد شبکه های ماهواره ای مقابله با نظام اسلامی است

حجت الاسلام مشیری گفت: دشمنان ما با تمام قوا به مقابله با افکار و عقاید مسلمانان بر می آیند تا بلکه بتوانند آنها را از راه به بیراهه بکشانند؛ به عنوان مثال می توان از فعالیت چند هزار شبکه ماهواره ای نام برد که تنها هدف تشکیلشان تضعیف نظام اسلامی است.
حجت الاسلام مشیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق تبلیغ خراسان در سخنرانی خود در ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر در بارگاه منور رضوی که در محل شبستان معارف حسینی با موضوع «دشمن شناسی و نفوذ ناپذیری در برابر دشمن و ویژگی همراهان اهلبیت(ع)» برگزار می شود، به بیان ادامه تفسیر آیه ۱۱۹سوره مبارکه توبه پرداخت و رهنمودهای این آیه شریفه را یادآور شد.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان گفت: همانطور که در جلسات گذشته بیان کردیم، طبق نص صریح آیه «یا أیّها الّذین آمنوا اتّقوالله و کونوا مع الصّادقین» شایسته است ما پایبند به دو رهنمود تقوا و همراهی با اهلبیت(ع) باشیم. حال در پاسخ به این پرسش که «چطور می توان همراه و همپای اهل بیت بود؟» می توان به این نکته اشاره کرد که ما باید ببینیم قرآن صادقین را با چه ویژگی هایی توصیف کرده است تا بر اساس آن ما نیز رهرو این اوصاف باشیم.

پیامبر اکرم(ص) الگوی اصلی بشریت است

وی با اشاره به این که خداوند متعال تمام انبیا را مظهر اخلاق معرفی کرده و پیامبر اکرم(ص) را الگوی تام و تمام اخلاق، زهد و مردم داری توصیف کرده است، خاطرنشان کرد: خوب می دانیم که هر انسانی برای پیشرفت و تکامل در راه رسیدن به هدفش نیازمند تعیین الگویی جامع و شاخص است و از طرفی متأسفانه مردم جامعه فعلی برای یافتن این سرمایه گرانبها نظر به خارج از مدار و مرزهای اسلام دارند و از این که ذات باری تعالی در قرآن به نص صریح «و انک لعلی خلق عظیم» پیامبرش را الگوی تام و تمام بشریت معرفی کرده، غافل هستند.

وی در اثبات این ادعا که «شایسته است مؤمنان در تمام شؤونات زندگی، پیامبر اکرم(ص) را الگو و نصب العین خود قرار دهند، گفت: با نظر به مفاهیم قرآنی و تعبیرات و نصوصی همچون آیه شریفه «کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه» می توان به شاه کلید گران بهای پیروی از الگویی مطلوب همچون پیامبر(ص) دست یافت و از طرفی این تعبیر باری تعالی در هیچ منبع و مأخذی برای هیچ کدام از انبیا و اوصیا، حتی پیامبران دارای شریعت و اولوالعزم نیز ذکر نشده است و این مسأله خود نشان از این دارد که پیامبر اکرم(ص) گوهری بی بدیل و بی مثال است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) پیشتاز و سرآمد تمام شؤون اخلاقی است. ذات باری تعالی ۵ ویژگی را در آیه 29 سوره مبارکه فتح، جزو خصایص پیامبر(ص) معرفی می کند و در ذیل آن شایسته دانسته است شدت در برخورد با کفار و رأفت و خلق رحیمانه و خویشتن داری و چهره ای سراسر مواج از ایمان و زهد و جلب رضای پروردگار و عدم منفعت طلبی در امت پیامبر نیز به چشم بخورد.

امت اسلام باید با دشمنان خود شدیدالعمل رفتار کنند

حجت الاسلام مشیری در توصیف عبارت «اشداء علی الکفار» به عنوان یکی از ویژگی های پیروان پیامبر اکرم(ص)، اظهارکرد: امت اسلام باید در مواجهه با کفار شدیدالعمل باشند ولی این شدت بدین معنا نیست که جنگ و جدال در معاشرت شان طنین انداز باشد؛ بلکه بدین معناست که دشمن در آنان نفوذ نداشته و راه های نفوذ برای آنان بن بستی بیش نباشد.

وی با اشاره به لزوم خویشتن داری مؤمنان در برابر یکدیگر و توضیح تعبیر «رحماء بینهم»، افزود: رهنمود قرآن این است که مومنان خویشتن دار باشند و خلاف مواجهه با کفار و پریشان احوالی با آنان، در جمع خود با کمال عزت و احترام با یکدیگر خو بگیرند.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان اظهارکرد: جامعه همراه پیامبر مکرم اسلام(ص) باید مسیرش در طریق جلب رضایت پروردگار باشد و در پی کسب فضل الهی و توفیقات روز افزون باشد و از هر منفعت طلبی شخصی بیزار و پیراسته باشد. گاهی برخی به اسم تدین و یا وجود این که در چهره شان علامت سجده و در حالاتشان رکعات طولانی نماز به چشم می خورد، ذره ای نور و شفقت در شخصیتشان وجود ندارد و گاهی می توان آنان را مظهر و جرثومه رذالت دانست.

هدف دشمن از ایجاد شبکه های ماهواره ای مقابله با نظام اسلامی است

دبیر اتاق تبلیغ خراسان در بیان رهنمود قرآن کریم نسبت به نحوه برخورد مسلمانان با کفار، اظهارکرد: قرآن و رهنمودهای قرآنی از طرفی ما را نسبت به وعده و وعیدهایمان مسؤول تلقی کرده و از سویی کفار را مصداق بارز عهد شکنی معرفی کرده است. برای اثبات این مدعا کافی است  اشاره به آیاتی کنیم که ۱۴۰۰ سال پیش راه را برای ما روشن ساخته است.

وی افزود: یکی دیگر از آن اموری که کفار در مواجهه با مسلمین انجام می دهند، این است که با تمام قوا به مقابله با افکار و عقاید مسلمین بر می آیند تا بلکه بتوانند آنان را از راه به بیراهه بکشند؛ به عنوان مثال می توان از فعالیت چند هزار شبکه ماهواره ای نام برد که تنها هدف تشکیل شان تضعیف نظام اسلامی است.

دشمن باید بداند که تلاشش به سر منزل مقصود نخواهد رسید

وی در پاسخ به این پرسش که «هدف دشمن از قرار دادن این همه تسهیلات رایگان و امکانات فراپیشرفته بدون دریافت ریالی هزینه از ما چیست؟» اظهارکرد: مسأله این است آیا این دشمنی که خیلی از اجناس را به اندک هزینه ای برای ما فراهم می کند، هدفش دلسوزی برای ماست و یا برای آمال ما شرایط را فراهم می آورد؟! هدف آنان تنها این است که پس از مدتی ما را وابسته به خود کنند جامعه مارا درهم شکسته و جوانان ما را از ما بگیرند و عنان افسار فکری ما را حلق آویز کنند تا به هدفشان که نابودی اسلام و نظام اسلامی است برسند.

حجت الاسلام مشیری گفت: دشمنان دوست دارند از سر و ته احکام اسلام بزنند و ما را بی موالات کنند و چهره ای از اسلام بنا نهند که موجب تضعیف آن شود. ضمن این که قصد دارند ما را به سختی ها گرفتار کنند و ما را از خیلی امکانات تحریم کنند ولی دشمن باید بداند که هیچ یک از اهدافش به سر منزل مقصود نخواهد رسید./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات