۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۳۷۷۶۳
به مناسبت هفته کتاب؛

عضویت رایگان در کتابخانه های استان خوزستان صورت می گیرد

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به روز کتاب از اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.
منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خوزستان

منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: به مناسبت هفته کتاب طرح عضویت رایگان در همه کتابخانه های استان اجرا می شود که در این باره متقاضیان با به همراه داشتن کارت شناسایی، پرداخت 5 هزار ریال هزینه صدور کارت و تکمیل فرم نام نویسی به صورت رایگان در کتابخانه عمومی عضو و از خدمات بخش های مختلف کتابخانه های عمومی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: 24 آبان ماه زمان اجرای این طرح است و تمدید زمان عضویت رایگان در کلیه کتابخانه های استان امکان پذیر نخواهد بود.

این مقام مسؤول با اشاره به در پیش بودن سالروز بزرگداشت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی در 24 آبان ماه گفت: نهاد کتابخانه های عمومی در نظر دارد جرایم دیر کردی اعضای کتابخانه های عمومی را که نسبت به بازگرداندن منابع در دست امانت خود به کتابخانه ها تا کنون اقدام نکرده اند از 20 تا 30 آبان ماه مورد بخشودگی کامل قرار دهد.

رستمی کوهی با بیان اینکه به ازای هر صد نفر، 52 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی موجود است، افزود: وضعیت مطلوب کتابخانه های عمومی تا پایان سال 99 براساس برنامه ششم توسعه، 74 نسخه کتاب برای هر صد نفر جمعیت در استان پیش بینی شده است.

وی در پایان افتتاح کتابخانه، عضویت رایگان در کتابخانه های سراسر استان، برگزاری نشست های کتابخوان، نواختن زنگ کتابخوانی در مدارس استان و بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، توزیع کتاب در مناطق محروم و کتابخوانی در عشایر، تور کتابخانه گردی برای مؤسسه های خیریه، قصه گویی در بخش اطفال بیمارستان ها را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته کتاب بیان کرد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات