۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۳۷۶۵۰

مقتدی صدر مردم را به پیاده روی در روز وفات پیامبر اکرم(ص) دعوت کرد

رهبر جریان صدر عراق از مردم نجف و پیروان خاندان صدر خواست تا در روز وفات پیامبر اکرم(ص) به سمت حرم امیرالمومنین(ع) پیاده روی کنند.
مقتدا صدر مقتدی صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای شش بندی پیرامون وفات پیامبر اکرم(ص) از مردم عراق خواست تا در روز وفات رسول گرامی اسلام(ص) به سمت حرم امیرالمومنین(ع) پیاده روی کنند.

وی در این بیانیه گفت: پس از آنکه مومنان واجب شرعی و اعتقادی خود را انجام داده و محبت و عشقشان را به امام حسین(ع) در طول چهل روز نشان دادند لازم است که این شعائر الهی را به نحو احسن به پایان برسانند.

مقتدی صدر خاطر نشان کرد: کامل شدن شعار الهی با انجام واجب دیگری یعنی اقامه عزای وفات پیامبر اکرم(ص) میسر است. محبان رسول اسلام(ص) نباید وفات آن حضرت را از یاد ببریم.

رهبر جریان صدر با نقل سخنی از پدرش آیت الله سید محمد صدر افزود: مرحوم والد ماه همواره می‌فرمود آیا جایگاه پیامبر اکرم(ص) بالاتر است یا ائمه اطهار(ع) پس چرا آنگونه که شایسته است برای ایشان عزاداری نمی‌کنیم؟ این ظلم به پیامبر اکرم(ص) است.

مقتدی صدر از پیروانش خواست، از بیست و یکم تا بیست و هفتم صفر را اختصاص به پیامبر اسلام(ص) داده و با نصب پرچم‌های سیاه در منازل، محله‌ها و اماکن عمومی، برای ایشان مجالس عزا برپا کنند.

رهبر جریان صدر همچنین از مردم نجف دعوت کرد تا در روز وفات پیامبر اکرم(ص) به سمت حرم امیرالمومنین(ع) پیاده روی کنند زیرا ایشان جانشین و امام منصوب از سوی پیامبر اکرم(ص) بودند و هرکس در این امر کوتاهی کند، یا جاهل است، یا اهمال‌گر و یا خائن./981/ب902/ر

ارسال نظرات