۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۳۷۵۰۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شخصیت ایمانی مادر تاثیر شگرفی در تربیت فرزند دارد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مادر نقش بسزایی در تربیت فرزند دارد، گفت: حضرت زهرا(س) در مقام عصمت و اخلاص مادری نمونه است که توانستند فرزندی مانند امام حسین(ع) را پرورش دهند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات بنی الزهرا(س) گفت: خداوند متعال براساس آیه 15 سوره احقاف به بارداری بانوان مومنه بسیار ارزش قائل شده است چیزی که در مکتب‌های مختلف گذشته و جدید نمونه آن وجود ندارد.

وی افزود: تولد فرزند از وجود مقدسی که در این آیه به آن اشاره شده نشان از شخصیت دهی خداوند متعال به زن مومن در این ایام است بنابراین دختران و مادران باید به این مساله مهم توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم از مادر تعبیر به ام کرده است، بیان داشت: منظور از ام ریشه است بنابراین ریشه نقش بسزایی در پرورش میوه دارد زیرا اگر ریشه پاک باشد نتیجه و حاصل او نیز یک میوه پاک می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در دوران بارداری خوراک و رفتار مادر تاثیر بسزایی بر شکل گیری شخصیتی فرزند دارد یکی از خصوصیات اخلاقی که باید رعایت شود آن است که مادر حق ندارد نسبت به کسی بدبین شود و اگر خطایی هم مشاهده کرد حق بازگویی و افشا ندارد.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) فرمودند: اگر شخصی گناه کسی را ببیند و در بین مردم بازگو کند اگر شخص گناهکار از گناه خود توبه کند خداوند او را می‌بخشد ولی فرد بازگو کننده را به جهنم می‌برد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه اخلاق نصیحت پذیری بسیار عالی است، گفت: انسان در مقابل نصیحت دیگران نباید چهره تغییر دهد و از نصیحت طرف مقابل بدش بیاید و خود را از فرد نصیحت کنند بالاتر ببیند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در مقام عصمت و اخلاص مادری نمونه است که توانستند فرزندی مانند امام حسین(ع) را پرورش دهند، گفت: امام حسین(ع) 50 سال بود که مادرش را از دست داده بودند اما در کربلا بزرگی و عظمت خود را به مادر نسبت دادند و فرمودند: آن دامن پاک به ما اجازه بیعت با شما را نمی‌دهد؛ این نشان از نقش مادر در پرورش و تربیت فرزند است./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات