۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۳۷۳۲۵
نماینده حضرت آیت الله سیستانی:

پیروزی رزمندگان عراقی بر تروریسم نتیجه زیارت اربعین است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد که پیروزی رزمندگان عراقی بر جریان تروریستی داعش نتیجه زیارت اربعین حسینی است.
عبدالمهدی کربلایی
حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی با جمعی از مهمانان خارجی که از کشورهای آمریکا، روسیه، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و آمریکای جنوبی به زیارت امام حسین (ع) مشرف شده بودند، دیدار و گفت‎وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: جهانیان باید با نهضت امام حسین (ع) آشنا شوند زیرا شناخت و دستیابی به اهداف سید الشهدا (ع) سعادت حقیقی است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: جهان با مشکلات و جنگهای نظامی و فرهنگی مختلفی دست و پنجه نرم می کند بنابراین سازمان‎های فعال در زمینه حقوق بشر باید توجه وافری به موضوع همبستگی انسانی داشته باشند.

وی ادامه داد: میلیون‎ها زائر هر ساله در ایام اربعین از سراسر جهان به کربلا می‎آیند. همه عنوان، پست و مقام‎ها در این روزها از بین می‎روند و افراد غنی و فقیر از مال خود در راه خدا برای اطعام زائران استفاده می‎کنند.

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: بین 12 تا 14 میلیون طی دوهفته گذشته بدون هیچ گونه مشکل خاصی برای زیارت امام حسین (ع) به شهر کربلا آمدند.

وی عشق و علاقه به امام حسین (ع) را موجب دوست داشتن دیگران دانست و اظهار داشت: حالت معنوی زائران در روزی که برای زیارت سید الشهدا (ع) وارد کربلا شده‎اند با روزی که از این شهر خارج می‎شوند، یکسان نیست.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان اینکه امام حسین (ع) رمز رستگاری در جهان است، افزود: پیروزی‎های رزمندگان بر جریان تروریستی داعش ثمره زیارت اربعین امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: باوجود آنکه مبارزه با تروریسم نزدیک به 4 ساله به طول انجامیده است، اما رزمندگان به مال، پست و مقام توجهی ندارند و برخی از آن‎ها 10 روز در خط مقدم نبرد با تروریسم حضور دارند و 10 روز برای امرار معاش خانواده خود به شهرهایشان باز می‎گردند.

تولیت آستان مقدس حسینی تاکید کرد که زیارت اربعین حسینی به ما درس ایثار، فداکاری، جانفشانی و بخشش داد به طوری که مردم پشتیبان لجستیکی رزمندگان هستند./994/ب901/ف

ارسال نظرات