۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۳۶۸۴۸
مجلس اعلای اسلامی عراق:

رژیم صهیونیستی منبع تمامی جنگ‌ها و بحران‌های منطقه است

مجلس اعلای اسلامی عراق طی بیانیه‌ای به مناسبت صدمین سالگرد بیانیه بالفور، با شوم و منفور خواندن این بیانیه، رژیم صهیونیستی را عامل و منبع کلیه جنگ‌ها و بحران‌های منطقه دانست.
مجلس اعلای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اعلای اسلامی عراق، طی بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد بیانیه «بالفور»، رژیم صهیونیستی را منبع همه بحران‌ها و جنگ‌های منطقه دانست و از کشورهای منطقه خواست تا با همکاری یکدیگر، مقابل «خباثت» این رژیم بایستند.

در بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریة نیوز» منتشر شد؛ آمده است: در زمانی که بریتانیا بزرگداشت صدمین سالگرد بیانیه منفور و شوم [بالفور] را برگزار می‌کند و از عذرخواهی به دلیل پیامدهای این بیانیه که کشتار و آوارگی فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی از جمله آنهاست و هنوز بحرانهایی را در منطقه رقم می‌زند، خودداری می‌کند، مجلس اعلای اسلامی عراق، تاکید می‌کند که اسرائیل منبع کلیه بحران‌ها و جنگ‌های جاری در منطقه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: صلح برقرار نمی‌شود مگر اینکه کشورهای منطقه با خباثت این رژیم که هنوز معتقد است بقایش در گرو زوال دیگران، نابود کردن وطن‌هایشان، تجزیه آنها و فتنه‌انگیزی است، مقابله کنند. در دوره پس از بیانیه بالفور، منطقه وارد بحران‌های متوالی شد و شمار زیادی شهید، زخمی، یتیم و قربانی به همراه داشت و علاوه بر آن، گرداب جنگ‌ها و مهاجرت‌های پیاپی و استبداد مستمر همچنان ادامه یافت.

در ادامه این بیانیه به مصوبه جدید پارلمان لبنان مبنی بر ممنوعیت برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در سراسر عراق، اشاره شد و آن را اقدام مهمی برای عدم به رسمیت شناختن رژیم‌های غاصب و ظالم و تهدید‌کننده امنیت و صلح ملت‌های منطقه توصیف کرد.

مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین از کلیه آزادگان در جهان خواست تا رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و برای ناکام گذاشتن کلیه توطئه‌های این رژیم و طرحهای توسعه‌طلبانه‌اش تلاش کنند و از خط مقاومت و ملت فلسطین برای آزادسازی سراسر سرزمینشان و مقدساتشان حمایت کنند.

بیانیه یا اعلامیه بالفور نامه‌ای تاریخی بود که در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به «والتر روتشیلد» سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام بریتانیا نوشت و در آن از «موضع مثبت» دولت بریتانیا برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد. این بیانیه سرآغاز تلاش در عرصه بین‌المللی برای تاسیس کشوری برای صهیونیست‌ها به شمار می‌رود./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

ارسال نظرات