ترویج فرهنگ دفاع مقدس وظیفه مهم مردم و مسؤولان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر جعفری، رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس وظیفه ای عمومی است و مسؤولان و مردم باید در کنار یکدیگر برای تحقق آن بکوشند تا آثار ارزشمندی چون قطع طمع دشمنان از جمهوری اسلامی ایران در جامعه به وضوح دیده شود.
رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با بیان این که امروزه توجه به بحث دفاع مقدس و گرامیداشت دلاور مردانی که حماسه بزرگ هشت ساله را خلق کرده اند یک فرهنگ عمومی است، اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی خواستار این است که ایستادگی، عزت و سرافرازی بیش از پیش در کشور نهادینه شده و دشمنان به ایران طمع نکنند، باید فرهنگ دفاع مقدس را تقویت کرده و آن را در جامعه ترویج دهد.
جعفری ادامه داد: تقویت فرهنگ دفاع مقدس و ترویج آن، به معنی تبلیغ جنگ نیست بلکه برای نهادینه شدن فرهنگ ایستادگی، بصیرت و دفاع از میهن در جامعه اسلامی بوده و عامل بازدارنده است.
وی افزود: امروزه دشمنان جمهوری اسلامی با سلاح اتمی نقش بازدارندگی را ایفا می کنند و ایران با فرهنگ ایستادگی، مقاومت و جهاد این مسیر را می پیماید.
رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با اشاره به این نکته که حفظ ارزش ها، آرامش و امنیت زندگی روزمره یک ملت نیاز به قطع طمع دشمنان از کشور آنان دارد، گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس در مقابل هجمه های دشمنان می ایستد و خوش بختانه امروز جوانه های آن در جامعه دیده می شود.
جعفری در رابطه با وظیفه مسؤولان جمهوری اسلامی ایران در ترویج و نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس، بیان کرد: مسؤولان در تمامی حوزه ها وظیفه دارند که در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بکوشند و هیچکس از این قاعده مستثنی نیست.
رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس ادامه داد: مسؤولان در تمامی حوزه ها می توانند با نگاه واقع بینانه به دفاع مقدس، از آن الگو گرفته و فرهنگش را تبلیغ کنند.
جعفری در ادامه گفت: تمامی حوزه ها باید از جایگاه خود برای کار و توجه بیشتر، ارزش گذاری بر منافع عمومی، پرهیز از اسراف، توجه به منافع کلی ملی و ترویج فرهنگ هشت سال دفاع مقدس استفاده کنند.
به گزارش رسا، بیستوسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه است که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار شده است.
در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفتهنامه، ۳۰ دوهفتهنامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقهای و استانی) و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.
همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.
گفتنی است، بیستوسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلی تهران برپا خواهد بود./842/پ۲۰۱/ی