۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۳۵۹۴۰

تشرف فعالان رسانه‎ای جهان به زیارت حرم امام علی

جمعی از فعالان رسانه‎ای جهان به زیارت بارگاه مطهر حضرت علی (ع) مشرف شدند.
فعالان رسانه‎ای جهان

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از اصحاب رسانه از کشورهای مختلف به زیارت حرم مطهر امیرالمومنین علی (ع) مشرف شدند و از اماکن مختلف این مکان مقدس نظیر آثار تاریخی و باستانی بازدید کردند.

فائق الشمری رییس بخش اطلاع‎رسانی آستان مقدس علوی در این رابطه به خبرنگاران گفت: روزنامه نگاران و اصحاب رسانه پس از بازدید از آثار باستانی، اماکن مختلف حرم مطهر حضرت علی (ع) و آشنایی با تاریخ مکان مقدس و ارائه خدمات به زائران ابراز تعجب و شگفتی کردند.

وی این بازدید را بسیار سودمند توصیف کرد و اظهار داشت: در آینده نزدیک همکاری و ارتباطات بیشتری با نخبگان اصحاب رسانه برای انعکاس فضای حرم به سراسر جهان برقرار خواهیم کرد.

«موسی حسن اوزوکرلو» روزنامه نگاری، نویسنده اخبار ویژه خاورمیانه و مجری شبکه‎های ترکیه در این رابطه به خبرنگاران گفت: ما روزنامه نگاران و فعالان رسانه‎ای به دعوت بسیج مردمی عراق برای اطلاع از آخرین وضعیت میدانی این کشور و پاکسازی اذهان جهانیان از دروغ‎پراکنی برخی از رسانه‎ها به این سفر دعوت شدیم.

وی افزود: فعالان رسانه‎ای از کشورهای انگلیس، ترکیه، کره جنوبی، فرانسه و برخی از کشورهای آسیا در این سفر حضور دارند و از شهرها و اماکن مقدس عراق بازدید کردند.

این روزنامه نگار ترکیه حضورش در حرم حضرت علی (ع) را مایه افختار دانست و خاطرنشان کرد: بر همه مسلمانانی واجب است که به زیارت بارگاه این امام بزرگ مشرف شود.

همچنین جمعی  از مسؤولان وزارت کشور عراق با مسؤولان آستان مقدس علوی دیدار و گفت‎وگو کردند و آخرین وضعیت امنیتی و زائران اربعین حسینی را مورد بررسی قرار دادند./994/ب902/ف

ارسال نظرات