۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۳۵۸۷۷
نمایشگاه مطبوعات؛

گردهمایی اربعین حسینی تجلی گاه عزت شیعیان است

مشاور عالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امام حسین(ع) در راه عزت و قداست به شهادت رسید و تجمع اربعین حسینی بر محوریت عزت است.
مشاور عالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روح الله بیگی مشاور عالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: امام حسین(ع) در راه عزت و قداست به شهادت رسید، تجمع اربعین حسینی بر محوریت عزت است و از سوی سیدالشهدا(ع) رهبری می شود.

مشاور عالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اهمیت کار خیر و خیرین، گفت: وقف امور خیریه کار نیک، دوراندیشی و خیرخواهی است که به یادگار گذاشته شده و بعد از قرن ها نیز، نام واقف همچنان در عالم  باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام بیگی ادامه داد: احسان و خیرات در مسیر کربلا برای گردهمایی عظیم حسینی از سوی خیرینی انجام می شود که با نیت خیرخواهانه، تمامی دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم زائران و عاشقان امام حسین(ع) می کنند.

مشاور عالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: اربعین، جلوه خاصی از وقف است که در راهپیمایی عظیم خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام بیگی افزود: وقف، سرچشمه جاری ماندگاری است که از سوی هر خیر ایرانی نیک اندیش انجام می شود.

مشاور عالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در رابطه با اربعین، گفت: اربعین یادآور خون و قیام، ایثار و شهامت، شجاعت و محور وحدت جامعه مسلمانان به ویژه تشیع است که با محوریت رهبری ملکوتی، عرفانی و روحانی که تمامی داشته هایش را برای احیای دین مبین اسلام و قرآن فدا کرد، مدیریت می شود.

وی به سخنی از موسیو ماربین، مورخ معروف آلمانی اشاره کرد و گفت: در ظاهر یزید امام حسین(ع) را کشت اما در واقعیت سیدالشهداء(ع) تمام یزیدیان و بنی امیه را کشتند.

حجت الاسلام بیگی ادامه داد: یزید امام حسین(ع) را در یک روز کشت، اما سیدالشهدا(ع) یزیدیان و بنی امیه را هر روز تا ابد خواهد کشت.

مشاور عالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به سخنی از ماهاتما گاندی، رهبر اخلاقی و مصلح استعمارشکن هندوستان، بیان کرد: اگر بخواهیم هند و هندوستان را نجات دهیم باید راه حسین بن علی(ع) را بپیماییم.

به گزارش رسا، بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.

گفتنی است، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلی تهران برپا خواهد بود./842/۲۰۱/ح

ارسال نظرات