۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۳۵۷۶۵
اربعین؛

طرح زیارت های نیابتی از سوی مواکب هویزه در چزابه اجرا می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی هویزه فعالیت های خدماتی و فرهنگی بیش از ۳۰ موکب اربعین حسینی اهالی ولایت مدار هویزه در مرز شلمچه را تشریح کرد.
مثم ساکی

میثم ساکی، رییس اداره تبلیغات اسلامی هویزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی هویزه در کنار ستاد بازسازی عتبات عالیات، ساماندهی مواکب اربعین حسینی شهرستان هویزه که در مرز چزابه مستقر هستند را برعهده دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی هویزه افزود: مواکب کنگره عظیم اربعین حسینی امسال شهرستان هویزه از مرز 30 موکب هم گذشته است و موکب داران اهالی هویزه در این کنگره آماده خدمات رسانی به زائران سید و سالار شهیدان هستند.

این مقام مسؤول در ادامه بیان داشت: هم اکنون مواکب هویزه در مرز بین المللی چزابه، فعالیت های خدماتی و فرهنگی را به طور بسیار مطلوبی انجام می دهند.

ساکی با تشریح فعالیت های مواکب هویزه در مرز بین المللی چزابه، تصریح کرد: نزدیک به 5 موکب از مواکب اهالی هویزه فعالیت های فرهنگی خاص و ویژه دارند؛ بقیه مواکب هم فعالیت های خدماتی فراوانی از قبیل، اسکان، پذیرایی و فراهم کردن پارکینگ اتوموبیل ها را انجام می دهند.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی مواکب هویزه، ابراز داشت: فعالیت های فرهنگی مواکب هویزه از قبیل، برپایی نمازخانه ها و اجرای نماز جماعت در مواکب و اجرای ادعیه و دیگر فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را انجام می دهند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی هویزه افزود: طرح زیارت های نیابتی در مواکب، گفتمان های دینی، بحث ارشاد و توجیه زائرین و نصب پلاکاردها و تصاویر شهدا از دیگر فعالیت های فرهنگی مواکب هویزه است.

ابن مقام مسؤول در ادامه ابراز داشت: اداره تبلیغات اسلامی هویزه امسال در آستانه اربعین حسینی جلسات متعددی را با موکب داران برگزار کرد و در حقیقت فعالیت های اربعین امسال نسبت به سال گذشته 70 درصد پیشرفت داشته است.

ساکی با اشاره به راه اندازی موکب طلاب مدرسه علمیه رضویه هویزه و موکب شهدای مدافع حرم، گفت: به همت موکبی در مرز چزابه با نام شهدای مدافع حرم راه اندازی شد و موکبی هم از سوی طلاب مدرسه علمیه رضویه هویزه در مرز بین المللی چزابه راه اندازی شد که فعالیت های فرهنگی و تبلیغی بسیار خوبی را انجام می دهند.

وی در پایان با تشکر از مسؤولان برگزاری اربعین امسال و مردم ولایت مدار خوزستان، بیان داشت: مسؤولان مربوطه همانند سال های گذشته همکاری های خود را ادامه دهند و در راستای تسهیل امور برای زوار اباعبدالله الحسین(ع) قدم بردارند./9453/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات