۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۳۵۵۵۶
آیت الله نجفی:

زیارت اربعین باید موجب خودسازی و تزکیه نفس شود

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر ضرورت استفاده از فضای معنوی ایام اربعین حسینی تاکید و خاطرنشان ساخت که زیارت اماکن مقدس باید موجب تزکیه نفس و اصلاح رفتارهای روزانه انسان شود.
آیت الله بشیر نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از زائران اصفهانی پس از زیارت بارگاه مطهر امیرالمومنین علی (ع) با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار احیا شعائر حسینی را احیا دین و پیروزی برای مومنان توصیف کرد و بیان داشت: مومنان باید از زیارت عتبات مقدس برای افزایش درجات معنوی، تقرب الهی و اصلاح رفتارهای روزانه بهره ببرند.

وی همچنین در دیدار با جمعی از خادمان حرم حضرت میثم تمار، وظیفه و مسؤولیت‎های آنان در قبال زائران و بارگاه این صحابه امیرالمومنین علی (ع) را بسیار سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: خادمان باید با اخلاق نیک با زائران رفتار کنند تا از پیروان حقیقی اهل بیت (ع) باشند و این مساله نیازمند تهذیب و تربیت نفس در اطاعت از خداوند و خوش اخلاقی است.

خدمت به اماکن مقدس باید خالصانه باشد

این مرجع تقلید تاکید کرد که خدمت به حرم مطهر ائمه اطهار (ع) و اماکن مقدس یک وسیله است نه هدف، بنابراین فعالیت خادمان نباید به دلیل کسب منافع دنیایی باشد بلکه با تقرب الی الله به امر مقدس خدمت بپردازید.

وی تصریح کرد: امنیت عتبات و اماکن مقدس و حفظ آن از هر گونه تعرض دشمنان از مسائل مهم و اساسی محسوب می‎شود که باید به آن توجه وافری داشت.

حضرت آیت الله نجفی در دیدار با حجت الاسلام شیخ علی بحسون نماینده خود در سوریه و لبنان و جمعی از علما و روحانیان این کشورها که برای زیارت اربعین حسینی به نجف اشرف سفر کرده‎اند، گفت: نجف، شهر حوزه‎ های علمیه است و با وجود مشکلات و فشارهای بسیار در طول تاریخ حافظ دین بوده است./994/ب902/ف

ارسال نظرات