۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۳۴۰۶۳
یکی از علمای عراق:

راهپیمایی اربعین حسینی بزرگ‎ترین تجمع تاریخ در جهان است

یکی از علمای عراق راهپیمایی اربعین حسینی را فرصتی مناسب برای اتحادی ملی دانست و خاطرنشان کرد که این راهپیمایی بزرگ‎ترین تجمع تاریخ در جهان است.
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق امروز طی پیامی خاطرنشان کرد که برگزاری همه‎پرسی اختلاف بزرگی میان مردم این کشور ایجاد کرد که اربیل و بغداد باید با گفت‎وگو جدی آن را حل و فصل کنند.

وی از برخورد گزینشی با قانون اساسی انتقاد کرد و بیان داشت: رجوع به قانون اساسی موجب حل بسیاری از مشکلات، تناقض و  تداخل منافع به وجود آمده می‎شود بنابراین با همکاری و همبستگی همگانی باید همه بندهای قانون اساسی را بدون آنکه برخورد گزینشی نسبت به آن داشته باشیم، اجرا کنیم.

این عالم عراقی در بخش دیگر پیام خود به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی بزرگ‎ترین تجمع تاریخ در جهان است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی فرصت مناسبی برای تحقق وحدت ملی است، ادامه داد: شیعیان در کنار سایر مذاهب و ادیان حضور گسترده‎ای در این مراسم دارند.

آیت الله مدرسی از برادران کرد برای مشارکت فعال و گسترده در مراسم اربعین حسینی دعوت کرد و خاطرنشان ساخت: کردها امسال باید در مراسم اربعین حسینی یا مراسم‎های که در مناطق خود برگزار می‎شود، مشارکت کنند.

وی اهل بیت (ع) را جوهر اسلام اصیل خواند و افزود: شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی باید به اخلاق اهل بیت (ع) تمسک کنند زیرا پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‎فرماید «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» (به‌راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم [و به مردم بیاموزم])

این عالم عراقی نسبت به هرگونه تجاوز به حقوق شهروندان عراقی هشدار داد و تاکید کرد که نیروهای مسلح عراقی باید توجه کنند که حتی کوچکترین حقی از شهروندان این کشور را زیرپا نگذارند./994/ب901/ف

ارسال نظرات