۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۳۳۹۱۸

بازتاب‌ دیدار نخست‌وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب

دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب و بیانات معظم له در این دیدار، به صورت لحظه به لحظه در قالب خبرهای فوری و مهم در سطح همه شبکه های خبری عراق منتشر شد.
دیدار حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرگزاری رسا، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در راس هیاتی بلند پایه شب گذشته با استقبال محمد شریعتمداری وزیرصنعت و معدن و تجارت وارد تهران شد.

تلویزیون دولتی عراق معروف به العراقیه به صورت خبر فوری و زیر نویس، بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری را در این دیدار پخش کرد و همزمان رسانه های دیگر عراقی نیز به همین ترتیب این سخنان را لحظه به لحظه پوشش دادند.

تلویزیون دولتی عراق تنها به پخش اخبار به زبان عربی اکتفا نکرده بلکه به زبان کردی نیز بیانات رهبری در این دیدار را نیز بازتاب می دهد.

بیانات رهبر انقلاب در تقدیر از حکمت حیدر العبادی نخست وزیر عراق در حل بحران های داخلی عراق و تقدیر رهبری از پیروزی های بزرگ همه نیروهای مسلح عراق علیه تروریسم از جمله موضوعاتی است که رسانه های عراق به آن اهتمام ویژه نشان داده اند.

برخی رسانه ها به این بخش از سخنان رهبری توجه نشان داده اند که این حق عراق به عنوان کشوری قوی و پیروز است که در منطقه نقش برجسته ایفا کند.

خبرگزاری السومریه نیوز نیز در خبری فوری از این دیدار آورده است که رهبر معظم انقلاب خطاب به العبادی گفته اند: پیروزی های عراق تبدیل به مشعل و مناره ای برای سازندگی درمنطقه شده است.

برخی رسانه ها نیز تصاویری از این دیدار و چهره بشاش رهبر معظم انقلاب و لبخند متبادل حیدر العبادی نسبت به رهبری را منتشر کرده اند و فضای محبتی که در این دیدار ایجاد شده است را به تصویر کشیده اند.

رسانه های وابسته به گروه های مقاومت اسلامی درعراق مانند، الفرات، الاتجاه، الغدیر، المسار، النجباء و دیگر رسانه مقاومت نیز امروز سخنان مقام معظم رهبری را به عنوان مواضع مهم جمهوری اسلامی ایران نسبت به عراق منتشر کرده اند.

نخست وزیر عراق در ادامه سفر دوره ای خود به ترکیه، شامگاه دیشب وارد تهران شد و در سفر یک روزه خود قرار است امروز پنجشنبه با رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی ایران نیز دیدار و گفت وگو کند.

گفتنی است: حیدر العبادی امروز در اولین ساعات بامداد از تهران شروع عملیات مهم آزادی سازی آخرین پایگاه تروریست های داعش در عراق در غرب استان الانبار را اعلام کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

 

ارسال نظرات