۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۳۳۴۰۷
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی مطرح کرد؛

«محافل مذهبی» حرکتی جهادی در عرصه سعادت اجتماعی

حجت الاسلام عیسوی گفت: خدماتی که محافل مذهبی ارائه می دهند به شدت در روحیه تربیتی فرزندان خانواده های نیازمند اثر دارد، چون این خدمات که با نیت الهی صورت می پذیرد سبب رشد معنویت در شاکله هویتی آنان می شود.
حجت الاسلام محمود عیسوی حجت الاسلام محمود عیسوی

حجت الاسلام محمود عیسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه یکی از کارکردهای محافل دینی ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است، گفت: محافل مذهبی این هدف مهم را گاهی از طریق برگزاری مراسم های مختلف و گاهی هم با انجام امور خیریه پیگیری می کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: همه اقشار جامعه در محافل مذهبی حاضر می شوند، همین موضوع سبب می شود تا کمبود خدمات اجتماعی نمایان شده و خیران برای حل آن مشکل دست به کار شوند؛ حال این کار را یا با واسطه و یا بدون واسطه  انجام می دهند.

افزایش خدمات اجتماعی محافل مذهبی مبتنی بر ساماندهی آنها است

وی با اشاره به ضرورت سازماندهی ظرفیت های محافل مذهبی اظهار داشت: اگر به صورت سازماندهی شده فعالیت کنند به مراتب بهتر از هم اکنون می توانند نقش خود را در توسعه خدمات اجتماعی ایفا کنند؛ به عنوان مثال اگر محافل مذهبی سازماندهی شوند، می توانند سطح خدمات خود را علاوه بر کمک به نیازمندان به کمک به بیماران مناطق محروم و اعمالی از این دست افزایش دهند.

حجت الاسلام عیسوی خاطرنشان کرد: اعمال مثبت و اثرگذاری که در محافل مذهبی انجام می شود، به منزله تبلیغ عملی در زمینه معارف نورانی اهل بیت(ع) خواهد بود، چرا که سبب می شود مردم بیشتر به فرهنگ اهل بیت(ع) جذب شوند.

محافل مذهبی حرکتی جهادی برای کمک به هم‌نوعان در جامعه است

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه محافل مذهبی حرکتی جهادی برای کمک به هم‌نوعان در جامعه است، ابراز داشت: افراد فعال و تأثیرگذار این محافل اگر سازماندهی شوند و تنها منحصر در مراسم های مذهبی نباشند، قطعاً به کاهش آمار بزهکاری ها در جامعه منجر خواهد شد؛ خدماتی که محافل مذهبی ارائه می دهند به شدت در روحیه تربیتی فرزندان خانواده های نیازمند اثر دارد، چون این خدمات که با نیت الهی صورت می پذیرد سبب رشد معنویت در شاکله هویتی آنان می شود./۸۴۱/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات