۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۳۲۹۹۰
نماینده رهبری در عراق:

شهادت مصطفی خمینی موتورحرکت انقلاب اسلامی شد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق گفت: شهادت آقا مصطفی خمینی موتور حرکت انقلاب اسلامی شد و این از الطاف خفیه الهی بود.
حجت الاسلام سید مجتبی حسینی نماینده رهبری در عراق

به گزارش خبرگزرای رسا، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در همایش بزرگداشت شهید مصطفی خمینی در نجف اشرف گفت: شهادت آقا مصطفی تحولی عظیم در روند نهضت حضرت امام خمینی(ره) ایجاد کرد و یکسال بعد انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید.

وی اظهارداشت: سرعت این پیروزی و سیر تحولات به گونه ای بود که باعث شگفتنی همه ناظران شد که چگونه در یک سال این همه تحول و پیشرفت در نهضت بوجود آمد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق تصریح کرد: این خون و نام شهید است که باعث تحول می شود ما این تجربه را بعدها هم در شهدای انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم داشتیم و دیدیم که خون شهدای عزیز چه برکات فراوانی داشته است.

آیت الله حسینی گفت: در راس همه شهدا حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قرار دارد که با خون خود و یارانش درکربلا، اسلام را برای همیشه بیمه کرد.

وی با تشریح ابعاد علمی و معنوی آیت الله مصطفی خمینی خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگوار گویی مورد عنایت خاص الهی بود، در جوار امام بود و مستقیم از خورشید وجود ایشان بهره می برد درعین حال خود از نظر علمی در سن 30 سالگی به اجتهاد رسید و هم مراتب علمی را بسرعت طی کرد و هم در درصف اول مبارزه و نهضت قرار داشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق اظهارداشت: خداوند با شهادت آقا مصطفی لطف بزرگی کرد و انقلاب اسلامی پس از یکسال به پیروزی رسید.

آیت الله حسینی تصریح کرد: آیت الله مصطفی خمینی درنجف در زمینه مبارزه با شاه و استکبار بسیار فعال بود، هم واسطه ارسال بسیاری از بیانیه های امام به ایران بود و هم درآن زمان روحانیون کشورهای دیگر مقیم عراق را به مبارزه با اسراییل و دفاع از فلسطین تشویق می کرد.

وی گفت: شهادت آقا مصطفی خمینی همانطور که خود امام هم فرمودند بدرستی یک نعمت خفیه الهی برای مردم و انقلاب بود و مخالفت با شاه در مجالس ختم ایشان کم کم علنی شد و گسترش یافت تا این که پس از یکسال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد آیت الله شهید سید مصطفی خمینی درقالب دو کنگره در تهران و نجف اشرف برگزار می شود و نشست تهران در روز اول آبان مصادف با روز شهادت مرحوم آیت الله سید مصطفی خمینی و در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات