۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۵۳۲۸۲۶
روحانی لبنانی:

توطئه جدایی اقلیم کردستان عراق محکوم به شکست است

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر شکست توطئه جدایی اقلیم کردستان عراق همانند سایر توطئه های آمریکا تأکید کرد.
شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه منطقه لبایا در بقاع غربی درباره سیاست های آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن مقاومت در لبنان گفت: آمریکا با تحریم های مالی و بانکی علیه مقاومت و ملت لبنان و خرید وجدان افراد برای دریافت اطلاعات از رهبران مقاومت در حال هجمه علیه مقاومتی است که به دفاع از استقلال لبنان پرداخته و در برابر تروریست ها به عنوان تهدیدی جدی برای لبنان و لبنانی ها ایستاده است.

وی افزود: این سیاست به معنای حمایت از  تروریسم است و تناقض ادعای آمریکا با عمل در زمینه مبارزه با تروریسم را نشان می دهد. این سیاست تنها به لبنان منحصر نشده بلکه سیاستی است که از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در منطقه عربی و اسلامی به راه افتاده است.

شیخ علی الخطیب از رژیم صهیونیستی به عنوان تولید کننده تروریسم یاد کرد و اظهار داشت: گروه های تروریستی با گسترش فساد و قتل و ذبح و تخریب ملت ها و دولت های منطقه درصدد از هم گسیختگی جامعه و تضعیف آن در برابر دشمن صهیونیستی است تا به عنوان عنصری طبیعی در منطقه قلمداد شده و بر سرنوشت و ثروت منطقه تسلط یابد.

وی با اشاره به توطئه جدایی اقلیم کردستان از عراق تصریح کرد: آمریکا پس از ناکامی سیاست هایش به توطئه جدایی اقلیم کردستان عراق روی آورد تا مقدمات جدایی ها و تجزیه منطقه را کلید بزند.

این روحانی لبنانی ادامه داد: این سیاست نیز همانند سایر سیاست های آمریکا محکوم به شکست بوده و اطمینان داریم که تحریم اقتصادی و فشار مالی علیه قدرت های مقاومت و ملت های منطقه نیز راهی جز ناکامی ندارد.

وی بر لزوم حل بحران های داخلی بر اساس تمسک به وحدت ملی تأکید کرد و بیان داشت: اوضاع اقتصادی لبنان به دلیل حضور گسترده آوارگان سوری تحت فشار شدیدی قرار دارد بنابراین حل این بحران به وسیله هماهنگی با دولت سوریه را خواستاریم. اعتراض به این مساله به معنای پذیرش این خطرهاست که مسؤولیت تاریخی در برابر و ملت و وطن به همراه دارد./980/ب901/د

ارسال نظرات