۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۳۲۸۱۴
امام جمعه نجف:

طرح رژیم صهیونیستی برای تقسیم عراق با شکست مواجه شد

امام جمعه نجف خاطرنشان کرد: طرح رژیم صهیونیستی برای تقسیم عراق به طور کامل با شکست مواجه شد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، از اقدام دولت در برقراری امنیت طی 24 ساعت در استان کرکوک تقدیر کرد و گفت: طرح تقسیم عراق که رژیم صهیونیستی در پشت پرده آن قرار دارد با شکست مواجه شده و به طور کلی پایان یافت.

وی افزود: رهبران و مسؤولان اقلیم کردستان باید از رویداد اخیر استان کرکوک درس عبرت بگیرد و به قانون اساسی و عقلانیت رجوع کنند.

امام جمعه نجف تصریح کرد: اظهارات اخیر برخی از مسؤولان اقلیم کردستان مبنی بر اشغالگر توصیف کردن نیروهای عراقی هنگام ورود به استان کرکوک بسیار ناپسند است.

وی از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: شجاعت، عقلانیت و تلاش شایسته حیدر العبادی نخست وزیر عراق در جریان عملیات استان کرکوک قابل تقدیر و ستایش به شمار می آید.

امام جمعه نجف هر گونه تصمیم و سخنرانی برای تغییر تاریخ انتخابات آینده پارلمان عراق را محکوم کرد و گفت: تغییر تاریخ انتخابات بر خلاف قانون اساسی است.

وی تاکید کرد که مردم عراق آماده رقابت انتخاباتی، مبارزه سیاسی و ورود به حماسه اربعین است.

حجت الاسلام قبانچی در خطبه‎های دینی بیان داشت: تحول جهانی امروز به سادگی و ارزانی به دست نیامده بلکه اشک، زندانی و شکنجه‎های بسیاری پشت آن نهفته است و امروز در عصر عزت تشیع قرار داریم.

وی ادامه داد: مردم عراق، عشائر، موکب‎های حسینی، مراکز و موسسات خدماتی و علمای دین در آمادگی کامل برای مراسم اربعین قرار دارند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات