۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۳۲۸۱۰

تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر حمایت دولت از کردهای عراق

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ورود ارتش عراق به استان کرکوک را پیروزی برای همگان توصیف و بر ضرورت وحدت ملی تاکید کرد.
عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا برگزار شد، گفت: از رویدادهای اخیر سیاسی و امنیتی عراق و ورود ارتش و پلیس محلی به استان کرکوک و برخی از مناطق که به صورت مسالمت آمیز و بدون درگیری صورت گرفت، تقدیر و استقبال می‎کنیم.

وی افزود: رویداد اخیر کرکوک را نباید پیروزی برای یک جبهه و شکست برای جبهه دیگر تصور کرد بلکه پیروزی برای همه ملت عراق و در جهت منافع و مصالح کشور است. این رویداد باید صفحه جدیدی در اتحاد و همبستگی ملی ایجاد کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: تنها راه رسیدن اقشار مختلف مردم عراق اعم از عرب، کرد و ترکمان به امنیت، ثبات، آسایش، برابری و رفاه، همبستگی و همکاری همگانی برای حل مشکلات متراکم از سال‎های گذشته است.

وی ادامه داد: از همه جریان و احزاب به ویژه رهبران و نخبگان سیاسی می‎خواهیم که در راستای وحدت ملی بر اساس قانون اساسی، گسترش محبت بین اقشار مختلف مردم از طریق تامین مصالح همه افراد بدون استثنا، دوری از انتقام جویی نسبت به اقدامات اخیر، کاهش تنش در مناطق مشترک، تسهیل در بازگشت آوارگان و حفظ منافع ملی و جلوگیری از تجاوز به آن‎ها و کنترل هر گونه تظاهرات نژادپرستانه و طائفه‎ای و عدم اجازه برای پخش تصاویر و کلیپ های تصویری، صوتی، پلاکارد، برخی شعارها و اقدامات تحریک کننده که وحدت عراق را برهم می‎زنند، تلاش کنند.

امام جمعه کربلا تاکید کرد: دستگاه‎ امنیتی و ذی ربط باید با هر کس که در این مسیر غیر اخلاقی که منجر به تهدید امنیت ملی و زندگی مسالمت آمیز مردم می‎شود، مقابله کنند.

وی خواستار حمایت دولت از شهروندان کرد شد و اظهار داشت: دولت باید این اطمینان را بدهد که از همه توانش برای حمایت و مراقبت از آنان همانند سایر عراقی ها استفاده خواهد کرد و حقوقشان را ضایع نمی‎کند. رهبران کرد نیز باید وحدت کلمه را حفظ و برای پشت سر گذاشتن بحران های موجود از طریق همکاری با دولت فدرال بر اساس قانون اساسی تلاش کنند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات