۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۳۲۸۰۴
فضل الله خواستار شد؛

مبارزه یکپارچه علمای مسلمان و مسیحی علیه تروریسم

امام جمعه بیروت بر لزوم وحدت و مبارزه مشترک علمای مسلمان و مسیحی علیه تروریسم تأکید کرد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک، درباره جلسات پارلمان این کشور جهت تصویب بودجه گفت: تصویب بودجه کشور که پس از 12 سال رخ می دهد یک گام مثبت محسوب شده و امیدواریم در سال های آینده نیز ادامه یابد. بحث های برگزار شده در پارلمان نشان دهنده هدر رفتن دارایی و اقتصادی لبنان بوده که بر مسائل مختلف تاثیر می گذارد.

وی افزود: این بحث ها همچنین اوج اختلال در صادرات و واردات و دخل و خرج کشور و افزایش نقص بودجه را به نمایش گذاشت. متاسفانه لبنانی ها دیدگاه جدی و راه حلی برای پایان بحران اقتصادی کشور مشاهده نمی کنند و مسؤولان نمی خواهند از سیاست های مالی که لبنان را به این وضع رسانده است، دست بردارند.

این روحانی لبنانی با اشاره به انتقاد وزیران و نمایندگان از دولت و پارلمان تصریح کرد: انتقاد مخالفان دولت یک مساله طبیعی است اما اینکه شما در دولت سهم داشته باشید اما از آن انتقاد کنید عجیب به نظر می رسد چرا که تصمیم های دولتی از سوی آنان گرفته می شود.

وی نسبت به افزایش میزان جنایت در این کشور ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: آخرین جنایتی که رخ داد مربوط به دختری 15 ساله است که این مساله بر مشکل تربیتی و روحی و اجتماعی و اقتصادی دلالت دارد. در پرتو این مساله بیم آن داریم که لبنان به کشور جنایت مبدل شود. 

حجت الاسلام فضل الله در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه کنترل کرکوک از سوی نیروهای عراقی را تبریک گفت و ادامه داد: دولت عراق اقدام شجاعانه ای برای بازگشت وحدت به کشور انجام داد و امیدواریم مشکلات این کشور با گفت وگوی جدی به پایان برسد. همه عراقی ها باید به حق خود دست یابند و ما نسبت به محافظت ملت عراق از وحدت کشور اطمینان داریم.

امام جمعه بیروت همچنین انفجارهای تروریستی خونین در سومالی و حمله تروریستی به مسجدی در آفریقای مرکزی را به شدت محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: جنایت هیچ دینی ندارد چه از سوی مسلمانان انجام گیرد یا مسیحیان. رسالت ادیان همچنان محبت و عدالت به شمار آمده و علمای مسلمان و مسیحی باید دست در دست یکدیگر به مبارزه با هر اقدامی که به ارزش های دین ضربه بزند، ایستادگی کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات