۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۳۱۹۶۱

گزارشی از توان موشکی ارتش و انصارالله یمن علیه اشغالگران سعودی

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با موشکهایی که در اختیار دارند می توانند سه شهر نجران، عسیر و جیزان و حتی همه فرودگاههای استانهای جنوبی عربستان را هدف قرار دهند.
موشک های یمنی

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با موشکهایی که در اختیار دارند به ویژه موشکهای «برکان 1» که برد آن به 800 کیلومتر می رسد می توانند سه شهر نجران، عسیر و جیزان و حتی همه فرودگاههای استانهای جنوبی عربستان سعودی را هدف قرار دهند.

شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این مطلب افزود در طول سالها تجاوز سعودی- آمریکایی به یمن، مناطق مرزی به ویژه نجران، جیزان و عسیر، عرصه عملیات ارتش یمن و کمیته های مردمی بوده و عربستان سعودی تلفات جانی و مالی سنگینی متحمل شده است.

علی بدوی در گزارشی گفت نجران، جیزان و عسیر مناطقی است که در عربستان سعودی مرز جنوبی با یمن نامیده می شود. با آغاز شرارت تجاوزات عربستان سعودی به یمن در مارس سال 2015، جبهه های مرزی شعله ور شد و درگیریها گسترش یافت و به داخل عربستان سعودی رسید. بیش از 100 هزار نظامی سعودی در طول مرز با یمن مستقر شده اند که بر اساس ارزیابیهای سعودی، استقرار آنها به بیش از 50 میلیارد دلار نیاز دارد اما چالش مهمتر این است که این نظامیان هر لحظه در معرض کشته شدن و اسارت قرار دارند.

شهر نجران در جنوب غربی عربستان سعودی، 20 کیلومتر با مرز یمن فاصله دارد و بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد و بزرگترین سد آبی در عربستان سعودی در این استان قرار دارد. این شهر به طور کامل زیر آتش ارتش یمن و کمیته های مردمی قرار دارد. شهر جیزان یکی از گذرگاههای زمینی بین عربستان سعودی و یمن است و در ساحل دریای سرخ قرار دارد و پالایشگاه جیزان را که روزانه 400 هزار بشکه در روز تولید می کند در خود جای داده است و این منطقه نیز زیر آتش موشکهای ارتش یمن و کمیته های مردمی قرار دارد.

پس از گذشت سه سال از جنگ علیه یمن، عربستان سعودی بسیاری از روستاهای مرزی را تخلیه کرده است و امروز ناتوانی خود را در برابر موشکهای بالستیکی که نیروهای یمنی در اختیار دارند و شهرهای طائف و جده را هدف قرار می دهد نشان داده است. اما موشکهای «برکان 1» که برد آن به 800 کیلومتر می رسد می تواند سه شهر نجران، عسیر و جازان و حتی همه فرودگاههای استانهای جنوبی عربستان سعودی را تهدید کند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: صدا و سیما

ارسال نظرات