۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۳۱۳۰۵
امام جمعه نجف:

مسؤولان اقلیم کردستان از لجاجت و عناد دست بردارند

امام جمعه نجف نسبت به ادامه اختلافات میان اربیل و بغداد هشدار داد و مسؤولان اقلیم کردستان به پایان لجاجت و عناد فراخواند.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، ضمن تقدیر از رزمندگان برای آزادی کامل منطقه عملیاتی الحویجه گفت: بیش از 800 تن از عناصر جریان تروریستی داعش خود را به نیروهای پیشمرگ تحویل داده‎اند. این گروه نظامی کُرد برای اجرای عدالت در رابطه با اسیران داعشی باید آنان را به مقامات عراقی تحویل دهند.

وی افزود: پناهگاه و راهی برای ادامه حضور داعش در اراضی عراق باقی نمانده است و به زودی شاهد آزادی کامل این کشور خواهیم بود.

امام جمعه نجف تصریح کرد: پافشاری مسؤولان اقلیم کردستان برای جدایی از عراق با واکنش کشورهای منطقه و جهان روبه رو شد. مسؤولان و سیاستمداران اقلیم کردستان نیز در داخل با اختلاف شدید برای پذیرش و یا رد همه پرسی روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه رهبران اقلیم کردستان قبل از دیر شدن باید دست از لجاجت و عناد بر داردند، اظهار داشت: جدایی اقلیم کردستان موجب تکه تکه شدن این منطقه می‎شود.

حجت الاسلام قبانچی در پاسخ به اظهارت طائفه گرایانه برخی از مسؤولان که گفته‎اند «مشکل ما با شیعیان است نه با کردها»، اظهار داشت: شیعه به شما آزادی داد و از زنان و کرامت شما محافظت کرد.

وی مراسم اربعین حسینی که در سایه بذل و بخشش بسیاری از مردم عراق برگزار می‎شود را مدرسه اخلاق دانست که جهانیان باید آن را فرا بگیرند و تصریح کرد: مردم عراق در حال آماده شدن برای استقبال از زائران اربعین حسینی هستند و این فضل و کرامت را خدا به مردم عراق اعطا کرده است.

امام جمعه نجف از دولت و مسؤولان امنیتی خواست که خود را برای مراسم ایام اربعین به طور کامل آماده کنند.

وی شهادت امام زین العابدین (ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: امام سجاد (ع) نقش بسیار اساسی در نهضت حسینی ایفا کرده و انقلابی در مجلس یزید برپا کرد. /994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات