۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۳۱۱۶۴
آیت الله نجفی:

شعائر حسینی موجب حفظ دین می‎شود

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر ضرورت توجه بیشتری به شعائر حسینی تاکید کرد و بیان داشت که شعائر حسینی موجب حفظ دین می‎شود.
آیت الله بشیر نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از شیعیان عمان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند و پاکستان در دیدارهای جداگانه با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدارها بر ضرورت احیای شعائر دینی تاکید کرد و بیان داشت: زائران باید از عتبات مقدس برای اصلاح و ارتقای نفس خود بهره ببرند تا در دنیا و آخرت به سعادت برسند.

وی توجه به شعائر حسینی را موجب تقویت دین دانست و افزود: شعائر حسینی بخشی از شعائر دینی و احیای آن به منزله احیای دین است بنابراین همه باید به آن ملتزم باشند.

این مرجع تقلید خواستار تمسک به سیره اهل بیت (ع) شد و اظهار داشت: اخلاق و مسائل تربیتی را باید از سیره اهل بیت (ع) فرا گرفت.

وی بر ضرورت تفقه در دین تاکید کرد و بیان داشت: مسلمانان باید تفقه در دین داشته باشند و حلال و حرام در مسائل روزمره خود را بشناسند زیرا انسان بعضی از خطاها را به دلیل عدم تفقه و شناخت مسائل شرعی به صورت صحیح مرتکب می‎شود.

حضرت آیت الله نجفی از آغاز پرواز مستقیم پاکستان به نجف استقبال کرد و گفت: از هر طرح و برنامه‎ای که موجب تسهیل در زیارت زائران عتبات مقدس می‎شود، استقبال می‎کنیم.

وی ادامه داد: امروز جهان شاهد پیشرفت در زمینه‎های مختلف نظیر ارتباطات و رسانه است بنابراین باید چهره صحیحی از اسلام محمدی و اصیل را به جهانیان معرفی کنیم تا همه اقدامات دشمنان در این زمینه را خنثی کرده باشیم./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات