۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۳۰۹۷۴
روحانی اهل سنت عراق:

وحدت اقتصادی باید میان مسلمانان جهان ایجاد شود

یکی از علمای اهل سنت عراقی گفت: اميدوارم بتوانیم وحدت اقتصادی را در میان مسلمانان جهان ایجاد کنیم چرا که این سرمایه ها نقش بزرگی در این زمینه دارد.
پرچم عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ عبدالقادر آلوسی عالم اهل سنت عراقی امروز چهارشنبه ١٩مهرماه در اولین " اجلاس بین المللی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت اسلامی"  که در هتل تهران برگزار شد، با اشاره به اينكه خوشبختانه گام هاي اوليه براي ایجاد وحدت برداشته شده است، اظهار داشت که ما امروز در تلاش هستيم گام های عملی را نیز در این زمینه برداریم.

وي ادامه داد: ارائه و اجراي برنامه هاي عملی برای جلوگیری از درگیری ها و منازعات موجود در کشورهایی چون عراق، سوریه، یمن و سایر کشورهای درگیر مي تواند موثر باشد، البته در گذشته هم نياز به وحدت جهان اسلام بود ولي امروز این تلاش ها از طریق علمای مسلمان باید بیشتر شود.
 
شیخ آلوسی در واكنش به برخي کشورهای اسلامی که عامل ایجاد تفرقه هستند خاطرنشان كرد: ما نيازمند پيدا كردن مشكلات هستيم زيرا قشرهای مدعی وحدت اسلامی به شعارهای خود عمل نمی کنند.

اين عالم اهل سنت عراقي يادآور شد: بايد به موسسات تقريبي اهتمام بيشتري بورزيم، قشر دانشجو مي تواند امروز در اين رابطه جدي گرفته شود، در واقع بايد به فعال سازی فعالیت های دانشگاهی در بخش تحصیلات تکمیلی اهمیت ویژه ای داد.

وي افزود: ما بايد پايگاه هاي ارتباطی وحدت گرا تاسيس كنيم، از اين رو اميد است بتوانیم وحدت اقتصادی را در میان مسلمانان جهان ایجاد کنیم چرا که این سرمایه ها نقش بزرگی در این زمینه دارد، البته اهميت تشکیل شبکه های تلویزیونی وحدت گرا و دوری از ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی نبايد فراموش شود./٨١٦/ب۲۰۲/د

ارسال نظرات