۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۳۰۷۹۶

تشرف جمعی از کارشناسان میراث فرهنگی کشورهای عربی و غربی به حرم امام علی

کارشناسان شرکت کننده در یک کارگاه علمی پیرامون میراث فرهنگی در دانشگاه کوفه به زیارت حرم مطهر علوی آمدند و از آثار تاریخی عمارت حرم بازدید کردند.
کارشناسان میراث فرهنگی عرب و اروپایی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از کارشناسان میراث فرهنگی که در یک کارگاه علمی پژوهشی پیرامون میراث فرهنگی و فلوکلور مردمی شرکت کرده اند، به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شدند و طی بازدید از جوانب تاریخی عمارت حرم مطهر ابراز شگفتی کردند.

حسن ناظم استاد کرسی گفت وگوی ادیان و تمدنها وابسته به سازمان جهانی یونسکو که در دانشگاه کوفه به فعالیت می پردازد در این رابطه عنوان کرد: کرسی گفت وگوی ادیان که با حمایت وپوشش سازمان جهانی یونسکو در دانشگاه کوفه به فعالیت می پردازد و برنامه های علمی وپژوهشی مختلفی را در دانشگاه کوفه و در شهر نجف اشرف برگزار می کند و در این راستا یک کارگاه علمی پژوهشی جهت بررسی میراث فرهنگی وفولکلور مردمی که با خطر از بین رفتن و انقراض مواجه هستند برگزار کردیم.

وی افزود: برای برگزاری این کارگاه کارشناسانی از عراق ولبنان وفرانسه به اضافه مسؤولان نهادهای دولتی که مسؤولیت حفاظت و ترمیم آثار فرهنگی را بر عهده دارند دعوت به عمل آمد و طی حضوری که در محله های قدیمی شهر نجف داشتیم علاوه بر زیارت و بازدید از عمارت حرم مطهر از سایر مناطق قدیمی شهر نیز بازدید کردیم.

در ادامه جان لامبرت کارشناس میراث فرهنگی جهان عرب از دانشگاه پاریس ضمن ابراز شگفتی از جوانب تاریخی عمارت حرم مطهر خواستار به کارگیری تمامی امکانات و راهکارهای موجود جهت حفاظت از این عمارت تاریخی و مهم شد و کارشناسان میراث فرهنگی را به معرفی این مکان مهم به نهادهای فرهنگی وباستان شناسی در سایر کشورهای دنیا فرا خواند.

جان یاسمین استاد عمارت تاریخی و مرمت آثار تاریخی از دانشگاه لبنان نیز اظهار داشت: طی حضوری که در کارگاه علمی دانشگاه کوفه داشتم شیوه های مرمت آثار تاریخی آسیب دیده در مناطق جنگی را ارائه کردم و با توجه به وضعیت کنونی کشور عراق مطالعات وپژوهش‌های علمی در این زمینه ضروری ست و در همین راستا می بایست طی یک پژوهش دقیق علمی جوانب تاریخی عمارت حرم امام علی(ع) که به نوبه خود یکی از افتخارات تاریخی ست به ثبت برسد واز آن محافظت شود./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

ارسال نظرات