۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۳۰۷۴۴
حکیم:

وحدت ملی خط قرمز عراق است

رییس ائتلاف ملی عراق خاطرنشان کرد که وحدت ملی خط قرمز عراق است که نباید از آن تجاوز کرد.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق در دیدار با اعضای سومین دوره پارلمان جوانان عراق گفت: حفظ وحدت، خط قرمز عراق است و نباید در این رابطه مماشات کرد و آن را نادیده گرفت.

وی قانون را بهترین مرجع برای رسیدگی به مشکلات و اختلافات داخلی دانست و افزود: انتخابات آینده پارلمان عراق که نشان دهنده دموکراسی و مشارکت مردمی است باید در زمان مقرر برگزار شود.

رییس ائتلاف ملی عراق خواستار تشکیل دولت مردمی و تقویت روحیه میهن پرستی شد و اظهار داشت: مسؤولان و مردم باید از چالش و مشکلات موجود در عراق عبرت بگیرند.

وی از روحیه عالی جوانان عراقی که موجب شده به درجات علمی بالا دست پیدا کنند، تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: جوانان سرمایه‎ و ثروت اساسی و حقیقی عراق هستند. ظرفیت‎های انسانی موجب شده است که عراق مورد طمع کشورهای بیگانه قرار گیرد.

حجت الاسلام حکیم بر ضرورت ورود جوانان به مشاغل سیاسی تاکید کرد و بیان داشت: قانون تشکیلاتی احزاب این اجازه را به جوانان می‎دهد که عناوین مورد نظر خود را ایجاد و فعال کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات اصلی  عراق حل شده و برخی از مشکلات فرعی باقی مانده است، تصریح کرد: برخی در شرایط موجود عراق درپی دستیابی به منافع شخصی و سیاسی خود هستند.

رییس ائتلاف ملی عراق افزود: جلال طالبانی همیشه خواستار امنیت و مدافع وحدت در عراق بود. ما نیز با توکل به خداوند در جهت وحدت مردم این کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‎ورزیم./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات