۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۲۹۳۹۰
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا مطرح کرد؛

یاری طلبی مقامات اقلیم کردستان از دشمنان برای جدایی از عراق

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا خاطرنشان کرد که دنیان طلبی برخی از مسؤولان موجب توسل آنان به دشمنان و دمیدن در شیپور تجزیه عراق است.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدا حضرت امام حسین (ع) با حضور حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا و جمعی از شیعیان و محبان اهل بیت (ع) در شهر «اسن» و «برلین» آلمان برگزار شد.

حجت الاسلام کشمیری در مراسم شهر «اسن» آلمان با اشاره به ویژگی‎های امام حسین (ع) گفت: خداوند متعال عشق و علاقه سید الشهدا (ع) را در قلب میلیون‎ها تن با دین و مذهب مختلف قرار داده است زیرا امام (ع) برای پست و مقام قیام نکرد.

وی اصلاح و نجات مردم از گمراهی را از اهداف قیام امام حسین (ع) دانست و افزود: اهداف و علل قیام سید شهدا (ع) همان اهداف جدش رسول اکرم (ص) بود. امام حسین (ع) در وصیت نامه‎اش خطاب به برادرش «محمد بن حنیفه» می‎نویسد «من يک مرد جاه طلب، مقام طلب، اخلالگر، مفسد و ظالم نيستم، هدف از این قیام اصلاح طلبی است، قيام و خروج كردم براي اينكه مي خواهم امت جد خودم را اصلاح، امر به معروف و نهي از منكر كنم و به سيره جدم رسول خدا و پدرم علی بن ابيطالب رفتار کنم».

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا تاکید کرد که در نهضت و قیام امام حسین (ع) درس‎ و عبرت‎های بسیاری نهفته است که مسلمانان به ویژه جوانان باید از آن بهره ببرند.

وی همچنین طی مراسمی که در موسسه التراث شهر «برلین» آلمان با حضور ائمه جماعت و رؤسای مراکز اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت مسلمانان بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تن است که اگر متحد و هم صدا می‎شدند هیچ گاه جریان‎های تروریستی و اشرار توانایی تسلط بر آن‎ها را نداشتند.

حجت الاسلام کشمیری با اشاره تلویحی به تلاش سران اقلیم کردستان برای جدایی از عراق گفت: متاسفانه برخی با توسل به دشمنان و طلب کمک از آنان درپی تقسیم کشورشان هستند؛ این گونه مسائل فقط در راستای عشق و علاقه به پست و مقام دنیایی صورت می‎گیرد.

وی خواستار محافظت از فرهنگ اصیل اسلامی شد و ادامه داد: در صوت عدم توجه به فرهنگ اصیل اسلامی به زودی در آخرت باید به خداوند متعال پاسخ گو باشیم./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات