۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۲۹۳۷۸

گزارش مرکز حقوق بشر از تجاوز آل خلیفه به نمادهای عاشورایی

مرکز حقوق بشر بحرین گزارشی از تجاوزهای صورت گرفته از سوی آل خلیفه علیه مراسم های عزاداری در این کشور منتشر کرد.
حمله به عزای حسینی در بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز حقوق بشر بحرین در گزارشی به بررسی اقدامات آل خلیفه در ایام عزاداری شهادت اباعبدالله(ع) پرداخت و نگرانی خود را نسبت به تجاوز این نظام به آزادی های دینی اعلام کرد.

در این گزارش تصریح شده که نیروهای آل خلیفه در دهه اول محرم به 21 منطقه شیعه نشین یورش برده و پرچم ها و نمادهای عاشورایی را پایین کشیدند.

در این پیام آمده است: نیروهای پلیس در برابر معترضان به پایین کشیدن پرچم های حسینی و حمله به مراسم های عزاداری از گازهای سمی استفاده کرده و اقدام به تیراندازی به آنان در مناطق المعامیر و المصلی کرده و 12 شهروند را بازداشت کردند.

این مرکز افزود: وزارت کشور نیز 5 تن از مسؤولان هیأت های عزاداری را به علت برافراشتن پرچم عزاداری و نصب پلاکاردهای مرتبط با ایام محرم احضار کرده و 3 مداح و 2 خطیب دینی را بازداشت کردند.

مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به اینکه چنین تجاوزهایی برای اولین بار در بحرین صورت نگرفته است، اظهار داشت: دولت بحرین با انتقادهای فراوانی به دلیل تجاوز علیه آزادی های دینی مواجه شده است. اوضاع آزادی های دینی در این کشور وخیم است.

این مرکز بر لزوم توقف تجاوز علیه آزادی های دینی تأکید کرد و ادامه داد: دولت باید ضمانت دهد که از حقوق همه شهروندان به ویژه آزادی های دینی حمایت کرده و اجازه دهد مردم در آزادی به انجام شعائر دینی بپردازند./980/ب903/د

ارسال نظرات