۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۲۸۹۷۵

تقدیر مجلس اعلای اسلامی عراق از توصیه‌های آیت الله سیستانی درباره اقلیم کردستان

مجلس اعلای اسلامی عراق توصیه های حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته کربلا را حکیمانه و صادقانه توصیف کرد.
مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اعلای اسلامی عراق پس از خطبه‎های نماز جمعه امروز شهر مقدس کربلا بر تمسک به توصیه‎های حضرت آیت الله سیستانی تاکید و هر گونه تلاش برای تقسیم این کشور را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: با اهتمام بسیار توصیه های حضرت آیت الله سیستانی به ویژه در مورد تلاش اقلیم کردستان برای جدایی از عراق در خطبه‎های نماز جمعه امروز را دنبال کردیم. این سخنان صادقانه و در راستای مصالح ملی و انسانی بیان شده است.

مجلس اعلای اسلامی عراق بیان داشت: همان‌گونه که حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی بیان کرد، اختلافات میان حکومت مرکزی و اقلیم کردستان باید با احترام به قانون اساسی در دادگاه فدرال حل و فصل شود.

در این پیام نوشته شده است: همه جریان ها و احزاب سیاسی باید به سخنان حضرت آیت الله سیستانی توجه کرده و مانع از تقسیم عراق شوند و وحدت عراق را با همه ادیان، مذاهب و قومیت‎هایش حفظ کنند.

مجلس اعلای اسلامی عراق خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله سیستانی با دیدگاه انسانی و عادلانه خود نقش بسیار بزرگی در حفظ توازن ملی دارد و مواضع این مرجع تقلید صادقانه، مخلصانه و ضامن امنیت، وحدت، عزت و کرامت عراق است./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات