۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۲۸۹۵۳
امام جمعه کربلا:

جدایی اقلیم کردستان از عراق پیامدهای خطرناکی به همراه دارد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی هر گونه تلاش برای تقسیم عراق را محکوم و بر ضرورت حفظ وحدت ملی تاکید کرد.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا برگزار شد، به همه‎پرسی و تلاش سران اقلیم کردستان برای جدایی از عراق به شدت واکنش نشان داد و گفت: هنور رنج مردم عراق از وجود جریان تروریستی داعش در اراضی آن‎ها به پایان نرسیده که متاسفانه شاهد تلاش برخی برای تقسیم این کشور و تشکیل دولت مستقل در شمال عراق هستیم.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله سیستانی همواره بر حفظ وحدت ملی و ارضی عراق تاکید می‎کند، بیان داشت: ملت عراق نباید به سمت فرقه گرایی و نژادپرستی قدم بردارند.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی خواستار التزام مردم عراق به روح و متن قانون اساسی شد و تاکید کرد که مطابق قانون هرگونه اختلاف میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی باید با رجوع به دادگاه فدرال حل و فصل شود.

وی نسبت به هر گونه تلاش برای تقسیم عراق هشدار داد و افزود: جدایی اقلیم کردستان از عراق عواقب و پیامدهای منفی بسیاری دارد به طوری که امکان به خطر افتادن جان مردم عزیزمان در کردستان و زمینه دخالت کشورهای خارجی در امور این کشور را فراهم می‎کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی اظهار داشت: دولت و سیاستمداران و نمایندگان پارلمان عراق باید در تصمیم‎گیری‎های خود حقوق برادران کرد را در نظر بگیرند و در این زمینه کوتاهی نکنند.

وی خواستار گسترش روحیه وحدت ملی شد و ادامه داد: مسائل سیاسی اخیر نباید بر روابط مستحکم بین اقشار مختلف این کشور نظیر عرب، کرد و ترکمن تاثیر منفی بگذارد./۹۹۴/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات