۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۲۸۷۹۶
عضو شورای مرکزی حزب الله:

گروه‎های لبنانی از بند دستورهای عربستان خارج شوند

عضو شورای مرکزی حزب الله بر لزوم خروج از بند دستورهای عربستان سعودی و پافشاری بر مصالح ملی تأکید کرد.
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان وجود پایگاه های داعش و جبهه النصره در سوریه را زنگ خطری برای ثبات لبنان و محافظت از دستاوردهای ملی بدست آمده در این کشور توصیف کرد.

وی که در حسینیه منطقه القلیله سخنرانی می کرد، افزود: ما جنگ را ادامه می دهیم تا خودروهای بمب گذاری شده و انتحاری ها را از لبنان دور کنیم. هم اکنون به قسمت پایانی رسیده ایم تا طی آن پروژه تکفیری در سوریه به خاک سپرده شود.

این روحانی لبنانی اظهار داشت که به وسیله ارتش و ملت و مقاومت می توانیم از لبنان قوی سخن بگوییم؛ لبنانی که توانست به جهانیان ثابت کند تنها کشوری است که دشمن صهیونیستی و تکفیری را شکست داد.

وی با اشاره به ناتوانی کشورهای منطقه در نابودی تکفیری ها گفت: محافظت از وطن و دستاوردهای آن بدون توجه به تهدید و فشارهای آمریکا غیرممکن است. هر زمان که مقاومت به پیروزی می رسد شاهد افزایش تهدید و تحریم های آمریکا هستیم و فردا نیز قرار است تحریم های جدیدی علیه حزب الله تصویب شود.

حجت الاسلام قاووق ادامه داد: دشمنان گمان می کنند مقاومت با محاصره و تحریم به سوی ضعف گام برمی دارد اما این تحریم ها برای ما جدید نبوده و نمی تواند معادله ای را تغییر دهد. مقاومت امروزه در بهترین وضع نظامی و سیاسی و ملی قرار دارد و خود را برای پیروزی های بزرگتر در هرگونه جنگ احتمالی صهیونیست ها آماده می کند.

وی با اشاره به حضور 6 ساله مقاومت در سوریه تصریح کرد: مقاومت در این سال ها هیچگاه از آمادگی برای مقابله با خطر صهیونیستی غافل نشده و این مساله نگرانی شدیدی را نزد رژیم صهیونیستی به وجود آورده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی از ارتش و سلاح سعودی هیچ هراس و نگرانی ندارد بلکه از قدرت روزافزون مقاومت هراسان است.

عضو شورای مرکزی حزب الله از پرونده آوارگان سوری به عنوان خطری برای ثبات اجتماعی و سیاسی لبنان یاد کرد و گفت: بر اساس مسؤولیت ملی باید از بند دستورهای عربستان خارج شده و برای گفت وگوی لبنانی ـ سوری جهت بازگشت آوارگان به مناطق امن آماده شویم. هم برای معارضان نظام مناطق امن وجود دارد و هم برای حامیان نظام، اما کسانی که سنگ اندازی می کنند مصالح ملی را نمی خواهند.

وی در پایان بیان داشت: لبنانی ها در برابر امتحان ملی و تاریخی قرار دارند و باید مصالح کشور را مدنظر قرار داده و در بازگشت آوارگان سوری تعجیل کنند. اگر دستورهای عربستان همچنان غالب باشد و اجازه گفت وگو با سوریه داده نشود مصالح ملی را بر اراده خارجی مقدم شمرده ایم./980/ب902/د

ارسال نظرات