۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۲۷۳۶۴
یکی از علمای اهل تسنن لبنان:

شهادت امام حسین بزرگترین مصیبت تاریخ اسلام است

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت از شهادت حضرت اباعبدالله(ع) به عنوان بزرگترین مصیبت تاریخ اسلام پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) یاد کرد.
ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان از دوری مسلمانان از مفاهیم سال جدید هجری قمری و هجرت نبوی انتقاد کرد و گفت: در حالی که پادشاهان و رؤسای کشورهای عربی در حال مسابقه برای سرسپردگی در برابر دشمن صهیونیستی هستند، گروه کمی از مومنان در مقاومت اسلامی در لبنان و عراق و سوریه و یمن به دفاع از اسلام می پردازند.

وی افزود: متاسفانه در مجمع عمومی سازمان ملل شاهد مسابقه پادشاهان و رؤسای عرب برای دست دادن با نتانیاهو بودیم و با لبی خندان به سوی وی می رفتند. 

این عالم اهل تسنن تصریح کرد: پادشاه بحرین از بازگشایی مرزهای این کشور به روی صهیونیست ها بدون ویزا سخن می گوید و سعودی ها نیز به صورت علنی و آشکارا به عادی سازی روابط با رژیم می پردازند در حالی که درهای خود را به روی فلسطینیان برای کار با بهای اندک می بندند.

وی ادامه داد: کاروان کمک های الجزایر با اذن مقامات مصری به مرزهای غزه می رسد اما اجازه ورود آن را نمی دهند و می گویند که تصمیمی بالاتر از مقامات مصری یعنی آمریکایی و صهیونیستی و سعودی وجود دارد که اجازه ورود این کمک ها را نمی دهد.

شیخ ماهر حمود درباره فرارسیدن موسم عاشورا و عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان(ع) گفت: آغاز سال جدید هجری با بزرگترین مصیبت تاریخ اسلام پس از وفات پیامبر اکرم(ص) یعنی شهادت امام حسین(ع) همزمان است. 

وی خاطرنشان ساخت: بر خلاف اعتقاد بسیاری از مردم، هیچ اختلافی میان شیعیان و اهل تسنن در مساله شهادت حسین(ع) وجود ندارد و اختلاف میان این دو مذهب تنها در مسائل فقهی و عقیدتی است.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تأکید کرد: روایت شهادت امام حسین(ع) در کتاب های مورخان اهل تسنن به ویژه امام طبری وجود دارد. ما حامی یکپارچگی مراسم شهادت این امام بوده و با آنچه یاد و خاطره این حادثه عظیم را به فراموشی می سپارد، به شدت مخالفیم./980/ب901/د

ارسال نظرات