۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۲۶۲۶۸

تجلیل نماینده آیت الله سیستانی از نخبگان علمی عراق

نماینده حضرت آیت الله سیستانی طی همایشی از نخبگان علمی استان‎های مختلف عراق تجلیل کرد.
حجت الاسلام شیخ حسین آل‎یاسین نماینده حضرت آیت الله سیستانی در آستان مقدس کاظمین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسین آل‎یاسین نماینده حضرت آیت الله سیستانی در آستان مقدس کاظمین با همکاری مرکز فرهنگی جوانان عراق سومین همایش تجلیل از دانشجویان برگزیده هر استان را برگزار کرد.

حجت الاسلام آل‎یاسین در این همایش گفت: حضرت آیت الله سیستانی تاکید بسیاری بر تجلیل، قدردانی، فراهم کردن زمینه پیشرفت و تحصیل دانش آموزان نخبه را دارد. نسل فهمیده، اندیشمند و تحصیل کرده می‎تواند یاد علمای گذشته را نیز زنده کند.

وی افزود: عراق در دوره‎های مختلف با سختی و مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کرده است که منجر شده این کشور از قله پیشرفت دور بماند بنابراین جوانان باید عزم خود را جزم کنند تا رتبه علمی عراق را ارتقا ببخشند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد: ما نباید رشادت و جانفشانی جوانانی که به فتوای جهاد کفایی مبارزه با تروریسم لبیک گفتند و از مقدسات، مردم و اراضی این کشور به دفاع برخواستند را فراموش کنیم. اگر آنان نبودند جوانان عراقی نمی‎توانستند مراتب علمی را بپیمایند و در واقع امنیت و ثبات در این کشور را مدیون شهدا و مجاهدان هستیم.

حجت الاسلام شیخ کرار العبادی رییس موسسه خیریه العین وابسته به دفتر حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد: جوانان تحصیل کرده و با استعداد آینده سازان عراق هستند و مانند شمعی مسیر تاریکی را روشن می‎کنند. آنان باید از این استعداد و توانایی در جهت خدمت به کشورشان استفاده کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پایان همایش به نفرات برتر هر استان عراق لوح تقدیر اعطا کرد./994/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات