۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۲۶۱۱۸
نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

اوضاع کنونی جهان عرب و اسلام نتیجه وجود مدارس دینی گمراه است

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، اوضاع کنونی جهان عرب و اسلام را نتیجه وجود مدارس دینی گمراه عنوان کرد.
شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از اوضاع کنونی جهان عرب و اسلام ابراز تاسف کرد و گفت: اوضاع کنونی جهان عرب و اسلام نتیجه دوری از دین و وجود مدارس دینی است که به تدریس افکار گمراه می پردازند. 

وی افزود: این مدارس سبب تولید تروریست های تکفیری شده که به ذبح و قتل و تجاوز به نوامیس می پردازند. تروریست ها نیز از سوی جریان های خارجی که خود را ولی کشورهای عربی و اسلامی دانسته اما به تنش و آشوب در این جوامع می پردازند، حمایت می شوند.

حجت الاسلام خطیب تصریح کرد: همگان باید در راستای محافظت از لبنان و دوری آن از تفرقه تلاش کنند تا کشور به امنیت و ثبات دست یابد نه اینکه به دنبال مصالح حزبی باشند که تنش و بحران را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر لزوم محافظت از ارزش های ملی اظهار داشت: ارزش هایی که از سوی امام موسی صدر تحکیم یافتند، شیوه و راه تقدیم فکر و فرهنگ به لبنان به شمار می آیند. 

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ادامه داد: مقاومتی که اولین پیروزی در تاریخ نزاع عربی ـ صهیونیستی را محقق کرده و در برابر تروریست های تکفیری ایستاد باید از اختلافات سیاسی به دور باشد. مقاومت و ارتش لبنان عامل محافظت از این کشور در برابر خطرهای صهیونیستی هستند./980/ب903/د

ارسال نظرات