۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۲۵۸۹۹
روزنامه روسی مدعی شد؛

عربستان شکستش را در سوریه پذیرفت

روزنامه روسی ایزوستیا به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: عربستان معتقد است که رییس جمهور سوریه نقش مهمی در آینده این کشور بازی می‌کند.
سوریه بشار اسد

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ایزوستیا به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: مسؤولان سعودی معتقد هستند که بشار اسد رییس جمهور سوریه می تواند نقش مهمی در آینده سیاسی این کشور بازی کند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز نوشت: تحلیلگران سیاسی در عربستان معتقدند که رییس جمهور سوریه جایگاهی در دولت انتقالی خواهد داشت.

این خبرگزاری افزود: کشورهای منطقه دیگر تلاش نمی کنند که مسأله رفتن بشار اسد از قدرت را در جلسات پشت درهای بسته مطرح کنند.

اسپوتنیک این چرخش موضع عربستان را «تحولی غیرقابل پیش بینی» توصیف کرد.

منابع دیپلماتیک یاد شده گفتند: آنان (سعودیها) درک می کنند که بشار اسد یک واقعیت است که مجبور خواهند بود تا با وی همکاری کنند. طبیعتا، این بدان معنا نیست که آنها با این امر وافق هستند بلکه برای کنار زدن رییس جمهور سوریه در اولین فرصت ممکن وارد عمل خواهند شد اما موازنه قوا در حال حاضر سعودیها را مجبور کرده است تا گفتمان خود را تغییر دهند.

برپایه این گزارش، سفارت عربستان در مسکو یا وزارت خارجه عربستان به درخواست روزنامه ایزوستیا برای تایید یا رد این خبرها پاسخی نداده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات