۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۲۴۳۶۴
امام جمعه بیرجند:

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حامی مظلومان هستند

امام جمعه بیرجند گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دشمن ستمگر هستند و به مظلومان کمک می کنند در حالی است که بسیاری از نیروهای مسلح دنیا مزدور هستند و همواره سلاحشان سینه مظلومان و مستضعفان را هدف قرار می دهد.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار فرماندهان مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) بیرجند اظهار داشت: دعوت مردم به حق  و دین بر اساس حکمت، علم، فهم، استدلال و منطق یکی از برنامه های اولیه دین اسلام نسبت به برخورد با جامعه بشری است.

وی گفت: همچنین عده ای در دین اسلام حق را می دانند اما اسیر نفس هستند و مشکلات درگیری درونی دارند و برخی نیز مباحث را از متن به حاشیه می برند و جدل می کنند و می خواهند کار خود را توجیه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید به هر جدلی ورود پیدا کرد و در جدل ها باید منطق وجود داشته باشد، افزود: مقدمه کار مقدمه نجات غریق است و آن کسی که در گمراهی غرق است را باید مانند نجات غریق وی را نجات دهید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: برخی ها ظلم می کنند و می دانند اما انجام می دهند و به هیچ قانونی پایبند نیستند و جز زور چیزی را نمی فهمند و از این رو باید با آن ها به زبان خودشان سخن گفت.

وی ادامه داد: این افراد مانند یک آفت برای نظام و جامعه بشری هستند و کسانی منطق را متوجه نمی شوند باید مانند خودشان با آن ها برخورد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمن قانون فطرت، عدل و دین ندارد و قوانین بین المللی را نیز به هیچ عنوان رعایت نمی کند و تمام زنان و مردان و کودکان را می کشد و شهرها را ویران و به مظلومان ظلم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه این ظلم و ستم ها به نفع هیچ کسی نیست، اظهار کرد: بسیاری در ابتدای انقلاب دست به انواع و اقسام جنایت ها زدند و جنگ را بر علیه کشور تحمیل و تعدی کردند و تروریست ها را پرورش دادند.

وی افزود: جنایت هایی که در کشورهای مختلف از جمله میانمار و کشورهای آفریقایی و غرب آسیا صورت می گیرد به نفع هیچکسی نیست و به طور قطع نمی توان با تعدی، تجاوز، ظلم و ابزار نظامی بشری را قانع و یا اداره کرد بلکه کاربرد سلاح نظامی این است که با انسان های ستمگر مبارزه کرد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امام علی(ع) می فرمایند دشمن ستمگر باشید و کمک مظلومان کنید، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دشمن ستمگر هستند و به مظلومان کمک می کنند و این یک امتیاز بزرگی است اما این در حالی است که بسیاری از نیروهای مسلح دنیا مزدور هستند و همواره سلاحشان سینه مظلومان و مستضعفان را هدف قرار می دهد./880/پ202/ب1

ارسال نظرات