۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۲۴۰۴۴

حکیم خواستار حل اختلافات سیاسی در عراق شد

رییس ائتلاف ملی عراق در دیدار با رییس جمهور این کشور خواستار حل اختلافات سیاسی و رسیدن به یک تفاهم ملی شد.
حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق در دیدار با فواد معصوم رییس جمهور این کشور آخرین تحولات سیاسی داخلی و بین المللی را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد که ملت عراق باید به سمت یک تفاهم ملی و پیشرفت که به سود همگان باشد، حرکت کنند.

وی افزود: مسؤولان ذی ربط باید شرایط مناسب را برای نزدیک شدن دیدگاه‎های سیاسی و تفاهم‎های استراتژیک از طریق گفت‎وگو فراهم کنند.

رییس ائتلاف ملی عراق بیان داشت: مسؤولان باید به بازگشت آوارگان به محل زندگی سابق خود و بازسازی مناطق آزاد شده از چنگال تروریسم که از مسائل بسیار مهم است، توجه وافری داشته باشند.

وی همچنین در دیدار با شیوخ و سران عشائر استان ذی قار عراق گفت: عشائر باید از طرح‎های ملی که به سود کشور و مردم عراق است، حمایت کنند. پیروزی در عرصه نظامی باید همراه با پیروزی و موفقیت در سایر زمینه‎ها نظیر اجتماعی و سیاسی همراه باشد.

حکیم ادامه داد: ثبات سیاسی موجب دفع نقاط سلبی موجود در کشور و هموارسازی زمینه برای سرمایه گذاری در عراق می‎شود.

وی با بیان اینکه زندگی عشائر مختلف در عراق نشان دهنده تنوع در جامعه عراق است، اظهار داشت: عشائر باید از طائفه و فرقه گرایی عبور و به هویت ملی عراق توجه کنند. صداقت و کارآیی  از معیار و اصولی اساسی جریان حکمت ملی است./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات