۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۲۳۹۸۰
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

دستگاه دیپلماسی دربرابر نسل کشی میانمار سکوت نکند

زاکانی گفت: جای تاسف دارد که رییس جمهور ترکیه به بنگلادش سفر می‌کند تا وضعیت مسلمانان میانمار را بررسی کند اما دستگاه دیپلماسی ما هیچ اقدامی نمی‌کند.
علیرضا زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز در تجمع اعتراضی دانشجویان که در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد، گفت: ما داغدار یک نسل‌کشی بزرگ در کشور میانمار هستیم که چهره واقعی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی را با شعارهای دروغین آنها بیش از گذشته نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نسل‌کشی در میانمار نوعی تصفیه نژادی است، عنوان کرد: مرگ بر این نظام و سازمان‌‌های حقوق بشری که برای کمتر از این فریاد می‌زنند اما در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار سکوت کرده و حتی به مسببان آن نیز جایزه صلح نوبل می‌دهند.

زاکانی بیان داشت: امروز که رسانه‌های غرب و شرق استکباری در برابر نسل کشی مردم میانمار سکوت کردند حضور شما جوانان مقابل سازمان ملل در محکومیت این جنایات درود و آفرین دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: افسوس که مسؤولان کشورهای اسلامی اهمیت مسؤولیت خود را درک نمی‌کنند که در مقابل این کشتار به شکل عجیبی خود را در حاشیه قرار می‌دهند.

وی افزود: جای تاسف دارد که رییس جمهور ترکیه به همراه همسر خود به بنگلادش سفر می‌کند تا وضعیت مسلمانان میانمار را بررسی کند اما مسؤولان ما نظیر دستگاه دیپلماسی و اجرایی در این زمینه هیچ اقدامی نمی‌کنند.

زاکانی با بیان اینکه دستگاه اجرایی و دیپلماسی ما به جای به میدان آوردن افکار عمومی سکوت مرگباری را در پیش گرفته است، گفت: در مقام بیان محکوم کردن خوب است اما ما از دولت انتظاری فراتر از این داریم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس، قوه قضائیه و دستگاه اجرایی باید با برجسته سازی وضعیت اسفبار مردم میانمار حقوق آنان را در مجامع بین المللی پیگیری کنند./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات