۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۲۳۷۹۴

برگزاری جشن عید غدیر در حرم امامین کاظمین

جشن عید غدیر در جوار بارگاه مطهر امامین کاظمین(ع) با حضور مسؤولان فرهنگی و تولیت این آستان برگزار شد.
حرم امامین کاظمین

به گزارش خبرگزاری رسا، نود و هفتمین همایش فرهنگی با موضوع عید غدیر خم در صحن حرم مطهر امامین کاظمین (ع) با حضور جمال عبدالرسول الدباغ تولیت آستان و جمعی از شخصیت‎های علمی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

تولیت آستان مقدس امامین کاظمین (ع) در این مراسم به اهمیت شعر غدیریه اشاره کرد و گفت: شعرا و نویسندگان بسیاری نظیر شیخ عبدالحسین امینی، ریاض عبدالغنی الکاظمی اشعار با موضوع غدیر خم را جمع آوری کرده‎اند که قابل رجوع و استفاده است.

وی غدیر را دلیل واضحی بر استحقاق امام علی(ع) برای ولایت توصیف کرد و بیان داشت: رسول اکرم (ص) در روز غدیر به جهانیان اعلام کرد که امام علی (ع) شایسته ترین فرد برای مبارزه با جاهلیت و حافظ رسالت الهی است.

مراسم اختتامیه هفتمین دوره آموزش‎ معارف اسلامی در کاظمین برگزار شد

دارالقرآن کریم آستان مقدس کاظمین مراسم اختتامیه هفتمین دوره آموزش معارف اسلامی را در جوار بارگاه امامین کاظمین (ع) و با حضور تولیت این آستان برگزار کرد.

در این دوره قرآن کریم، عقاید، اخلاق، اصول  و فروع دین به شرکت کنندگان آموزش داده ‎شد.

جمال عبدالرسول الدباغ در این مراسم اختصاص وقت دانش آموزان به امور دینی را بسیار حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: دانش آموزان دختر و پسر با حضور در این گونه دوره‎های آموزش معارف اسلامی از تعطیلات تابستان نهایت استفاده را بردند و اموری نظیر تلاوت و حفظ سوره‎های قرآن کریم را فراگرفتند.

وی تاکید کرد: والدین نباید ارتباط فرزندانشان با قرآن کریم را به اوقات خاصی مانند تابستان خلاصه کنند بلکه دقایق عمر فرزندان باید با قرآن همراه و مانوس باشد. هیچ فرقی میان جوان و سالخورده در تمسک به قرآن کریم نیست./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات