۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۲۳۷۵۱

شعار موسم عاشورای امسال در بحرین اعلام شد

علمای بحرین شعار «نصرتی لکم معده» را به عنوان شعار عاشورای امسال برگزیدند.
علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه بحرین که هر سال پیش از آغاز ماه محرم شعار موسم حج را اعلام می کنند، شعار «نصرتی لکم معده» (آماده یاری شما هستیم) را به عنوان شعار امسال عاشورا انتخاب کردند.

در این پیام آمده است: عاشورا همانگونه که آغاز شد از راه رسید. عاشوا نوری است که هیچگاه خاموش نمی شود، یادی است که هیچ وقت از ذهن نمی رود و گرمایی در دل مومنان است که به هیچ وجه سرد نخواهد شد.

علمای بحرین افزودند: در آستانه یاد و خاطره جاویدان و مصیبت عظمی عاشورای امام حسین(ع) قرار داریم و این مناسبت را به امام زمان(عج)، مراجع تقلید، امت اسلامی، ملت بحرین و آیت الله شیخ عیسی قاسم تسلیت عرض می کنیم.

آنان تصریح کردند: بدین مناسبت، شعار سال 1439 هجری قمری را «نصرتی لکم معده» اعلام کرده و با قلب و روح و بدن و خون و قلم و زبان و در میدان های جهاد به یاری دین و امامت و رهبران دینی می پردازیم. 

شعار «یا لیتنا کنا معکم» یک آرزو نیست

علمای بحرین ادامه دادند: ما به یاری اسلام، عقیده، آزادی انسان از بندگی انسان، همه مستضعفان، مظلومان و ستمدیدگان خواهیم شتافت. این یاری نیز در عمل و آمادگی و تلاش و اجتهاد و فداکاری و صبر جمیل محقق می شود.

در ادامه این پیام خاطرنشان شده است: استراتژی ما در این راه به کربلای امام حسین(ع) و قیام حضرت حجة بن الحسن(عج) می رسد. شعار «یا لیتنا کنا معکم» یک آرزو نیست بلکه آمادگی عملی برای جانفشانی و لبیک به ندای یاری خواهی به شمار می آید چرا که هر سرزمینی کربلاست و هر روز عاشوراست.

علمای بحرین تأکید کردند که بر اساس وظیفه شرعی و الهی باید آماده یاری حق، اعتلای کلمه الله، تحقق عدالت و کرامت و  اصلاح و مبارزه با طاغوت و ظلم و فساد در بحرین و سراسر جهان باشیم.

بحرین در سخت ترین شرایط تاریخ قرار دارد

آنان با اشاره به شرایط بحرانی بحرینی گفتند: بحرین در سخت ترین شرایط تاریخ خود قرار دارد و دین و وطن ما را به شدت فریاد می زنند، بنابراین مسؤولیت شرعی بزرگی بر عهده ما قرار گرفته است. بر این اساس، خود و همه علما و فضلا و خطیبان و مداحان و شاعران و همچنین شخصیت های و موسسات اسلامی به ویژه حسینیه های و هیأت های عزاداری و همه مومنان را به تحمل مسؤولیت جهت ریشه سازی هوشیاری و آگاهی به وسیله این شعار دعوت می کنیم.

در بخش پایانی این پیام آمده است: این شعار باید امسال به ویژه در موسم عاشورا به صورت عملی نمایان شود تا جامعه به سوی گام های موثر اهداف موجود در زیارت عاشورا یعنی “وَقَلْبي لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ، وَأمْري لاَمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ، وَنُصْرَتي لَكُمْ مُعَدَّةٌ، حَتّى يَأذَنَ اللهُ لَكُمْ” قدم بردارد./980/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات