۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۲۳۶۰۲

دارالافتای عراق خواستار محاصره اقتصادی و سیاسی میانمار شد

دارالافتای اهل تسنن عراق خواستار محاصره اقتصادی و سیاسی دولت میانمار در حمایت از مسلمانان این کشور شد.
مسلمان روهینگیا میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، عامر البیاتی سخنگوی دارالافتای اهل تسنن عراق امروز در نشست خبری به نسل کشی مسلمانان میانمار واکنش نشان داد و گفت: مجامع، سازمان‎ها و دولت‎های اسلامی و عربی سکوت مرگباری را در برابر کشتار مسلمانان میانمار اتخاذ کرده‎اند. آنان باید با صدور بیانیه مانع از ذبح و مهاجرت مسلمانان این کشور به بنگلادش شوند.

وی با بیان اینکه عراق قلع و قمع مسلمانان میانمار را محکوم کرده است، افزود: تاکنون واکنش رسمی از سوی سازمان کنفرانس اسلامی پیرامون موضوع میانمار شاهد نبودیم.

سخنگوی دارالافتای اهل تسنن عراق خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد باید با اعزام نمایندگان خود به میانمار مانع از ادامه نسل کشی مسلمانان شده و مجرمان چنین جنایت‎های را در دادگاه‎های بین المللی محاکمه کنند.

وی با اشاره به ادعای نخست وزیر میانمار مبنی بر تروریست بودن مسلمانان میانمار، ادامه داد: آیا مسلمانان میانمار همان اقداماتی که داعش و تروریست‎ها در منطقه انجام می‎دهند را در میانمار مرتکب می‎شوند؟ مسلمانان میانمار انسان‎های فقیری هستند که هیچ کدام از این گونه اتهام‎ها قابل اتصاف به آنان نیست.

عامر البیاتی تاکید کرد که اقداماتی که دولت میانمار علیه مسلمانان انجام می‎دهد را تاکنون رژیم صهیونیستی در غزه و قدس انجام نداده است.

وی تصریح کرد: مسلمانان جهان باید برای نجات مردم روهینگیا با یکدیگر متحد شوند و دولت میانمار را تحت محاصره سیاسی و اقتصادی قرار دهند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات