۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۲۳۲۰۵
چند خبر از رژیم صهیونیستی؛

اعتراف نتانیاهو به همکاری پشت‌پرده با سران کشورهای عربی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که همکاری‌های پشت‌پرده وسیعی با کشورهای عربی دارد.
بنیامین نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز گفت که همکاری این رژیم با جهان عرب، بیش از هر زمان دیگر است.

وی در جمع کارکنان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بیان داشت: «اتفاقاتی که امروزه میان اسرائیل و جهان عرب رخ می‌دهند، بی‌سابقه هستند. همکاری‌‌‌هایی که در طیف وسیعی از موضوعات، پشت پرده اتفاق می‌افتند نسبت به هر زمان دیگر بیشتر است.»

افزایش 85 درصدی شهرک سازی رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری

صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین امروز در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی حداقل 56 طرح جدید شهرک سازی را برای ساخت 4909 واحد مسکونی جدید از ماه ژانویه تا ماه آگوست سال جاری ارائه داده است و بدین گونه شهرک سازی این رژیم در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 85 درصد افزایش داشته است.

عریقات تصریح کرد که رژیم صهیونیستی بدین گونه درصدد تصرف بخش های وسیع تری از اراضی فلسطین به ویژه در قدس اشغالی است.

وی در پیامی به هیات های دیپلماتیک در فلسطین خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت و سرزمین فلسطین شد.

عریقات همچنین خواستار بازخواست و محاکمه سران رژیم صهیونیستی به خاطر نقض حقوق ملت فلسطین و قوانین بین المللی به منظور جلوگیری از نابودی فرصت های ایجاد شده برای تحقق صلح و سازش در فلسطین با استناد به راه حل تشکیل دو کشور در مرزهای سال 1967 شد.

وی خواستار انتشار اسامی شرکت هایی شد که در شهرک سازی و تداوم اشغالگری در فلسطین اشغالی با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند.

پیشنهاد عضو کنست برای انحلال تشکیلات خودگردان و توسعه شهرک سازی

سموت ریچ عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب خانه یهودی پیشنهادی را در رابطه با سیطره کامل این رژیم بر کرانه باختری، طرح انحلال تشکیلات خودگردان و توسعه شهرک سازی در سراسر اراضی اشغالی فلسطین ارائه داد.

وی در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که باید فلسطینیان ساکن کرانه باختری و فلسطین اشغالی 1948 را از طریق پرداخت کمک های مالی و غیره وادار به مهاجرت کرد.

ریچ اظهار داشت که این طرح به مراتب از حملات و عملیات های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی نشین کم هزینه تر است و بدین گونه فلسطینیان بدون مداخله و با اراده خود این سرزمین را ترک می کنند و این مساله در نهایت موجب بهبود وجهه و جایگاه جهانی رژیم صهیونیستی نیز می شود.

وی همچنین تاکید کرد فلسطینیانی که حاضر به ترک محل سکونت خود نشوند، باید از شرکت در انتخابات کنست محروم شوند.

تعرض 72 شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی

72 شهرک نشین یهود تحت حراست ماموران پلیس رژیم صهیونیستی از باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شده و در بخش های مختلف آن پرسه زدند.

لازم به ذکر است که دشمن صهیونیستی می کوشد با تخریب مسجد الاقصی معبد کذایی را بر روی آن احداث کند، در همین راستا از چندین سال پیش شروع به حفاری در زیر و اطراف این مکان مقدس کرده است. 

ادامه توسعه شهرک های یهودی در کرانه باختری

رژیم صهیونیستی امروز شروع به توسعه شهرک یهودی "ایل متان" در غرب شهرک فلسطینی دیر استیا واقع در غرب سلفیت کرد.

اشغالگران صهیونیست به منظور توسعه این شهرک اراضی منطقه واد قانا در دیر استیا را مصادره کردند.

رژیم صهیونیستی شهرک یهودی ایل متان را در سال 2000 احداث کرده است.

لازم به ذکر است که دولت صهیونیستی در سایه حمایت های آمریکا به شهرک سازی در کرانه باختری و قدس ادامه می دهد، هدف از این ساخت و سازها تبعید فلسطینیان ساکن این مناطق و اسکان یهودیان در آنهاست. 

نشست سه جانبه عباس و نتانیاهو و ترامپ در سازمان ملل

روزنامه عبری زبان "هاآرتص" از دیدار قریب الوقوع محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس تحت نظارت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا خبر داد.

این روزنامه افزود: این نشست در چارچوب تلاش های ترامپ برای احیای روند مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

هاآرتص تصریح کرد که این نشست فرصتی برای رییس جمهور آمریکا جهت گفت‎و‏گوی مستقیم با عباس و نتانیاهو به شمار می رود.

در این روزنامه می خوانیم: منابع آگاه فلسطینی و اسرائیلی احتمال می دهند که این دیدار در فاصله روزهای 17 تا 19 ماه جاری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت بگیرد.

فرانسه بار دیگر شهرک سازی را محکوم کرد

فرانسه اقدام روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به تبعید خانواده فلسطینی "شماسنه" از محله شیخ جراح در قدس به منظور مصادره خانه این خانواده و اختصاص آن به انجمن های شهرک سازی تندرو را محکوم کرد.

فرانسه با صدور بیانیه ای خواستار توقف شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین شد.

این کشور ضمن محکوم کردن مجدد شهرک سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی، اعلام کرد که شهرک سازی طبق قوانین بین المللی اقدامی غیر قانونی و مانعی بر سر راه برقراری صلح عادلانه و پایدار بر اساس راهکار ایده دو کشور به شمار می رود.

طرح رژیم صهیونیستی برای احداث 4 هزار واحد مسکونی در کوه های قدس

شورای نقشه بر داری و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز گذشته با طرح شهرک سازی جدید که به موجب آن هزاران واحد مسکونی در تپه های "المحیه" در قدس اشغالی ساخته خواهد شد، موافقت کرد.

روزنامه هاآرتص تصریح کرد: مراجع صهیونیستی ساخت و ساز در این منطقه را به خاطر کمبود اراضی مناسب ساخت و ساز در قدس اشغالی ضروری می دانند.

این روزنامه خاطرنشان کرد جمعیت "حمایت از طبیعت" و جمعیت های حامی محیط زیست به این طرح اعتراض کرده اند؛ چرا که ساخت و ساز در این منطقه ضررهای زیست محیطی زیادی را متوجه مناظر طبیعی و چشمه های این منطقه خواهد کرد.

معاریو مساحت منطقه مشمول ساخت و ساز در چارچوب این طرح 600 هکتار خواهد بود و نزدیک به 4 هزار واحد مسکونی در آنجا احداث خواهد شد.

معاریو: ترامپ می داند که حل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی کار سختی است

زلمان شووال نویسنده و دیپلمات اسرائیلی طی مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی معاریو به چاپ رسید، تصریح کرد که ترامپ با توضیحات "جارد کوشنر" داماد و مشاور وی و جیسون گرینبلات فرستاده او به منطقه خاورمیانه به این واقعیت پی برده است که حل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی ساده نیست.

شووال که قبلا سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا بود، به نقل از کوشنر اعلام کرد که حل این منازعه حداقل در حال حاضر امکانپذیر نیست.

وی افزود که این اظهارنظر کوشنر با انتقادات گسترده مواجه شده است؛ چرا که آنها معتقدند این مواضع باعث شکل گیری بدبینی نسبت به آینده منازعه در منطقه می شود.

این دیپلمات سابق اسرائیلی تاکید کرده است که مهمترین انتقاد صورت گرفته از این اظهارات کوشنر مربوط به نهادهای سیاسی و دیپلماتیک نزدیک به باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و جان کری وزیر خارجه وی و نیز مارتین اندیک معاون اوباما بود. 

وی در بخش دیگری از مقاله خود آورده است که تا زمانی که طرف فلسطینی حاضر به چشم پوشی از حق بازگشت آوارگان و به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور ملت یهودی" نباشد، امکان حل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

شووال خاطرنشان کرده است که عقب نشینی اسرائیل از کرانه باختری در حال حاضر منجر به نفوذ گروه های اسلامی؛ اعم از گره های سنی مانند القاعده و حماس یا گروه های شیعی وابسته به ایران یا حزب الله در این منطقه خواهد شد و این به معنای بر عکس شدن شرایط خواهد شد. لذا، اسرائیل باید تا زمانی که صلح محقق نشده است در کرانه باختری باقی بماند.

نتانیاهو به عنوان اولین نخست‌وزیر اسرائیل به آمریکای لاتین می‌رود

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته آینده بعنوان اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی محسوب می شود که به آمریکای لاتین سفر خواهد کرد و اولین توقف وی در آرژانتین خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، نتانیاهو قصد دارد در تاریخ 11 تا 15 سپتامبر (20 تا 24 شهریور ماه) به آرژانتین، کلمبیا و مکزیک سفر کند و سپس برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، عازم نیویورک شود.

«میحل مایان» سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد این اولین سفر یک نخست‌وزیر اسرائیلی به آمریکای لاتین به حساب می آید.

بر اساس این گزارش، سفر به آرژانتین از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا نتانیاهو قصد دارد در مراسم یادبود بمب‌گذاری 1992 سفارت رژیم صهیونیستی و بمب‌گذاری 1994 یک مرکز یهودی در این کشور شرکت کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود را با آرژانتین آغاز می‌کند و در تاریخ 11 و 12 سپتامبر در آنجا خواهد بود و در 13 سپتامبر به کلمبیا سفر می‌کند و در تاریخ 14 سپتامبر در مکزیک خواهد بود.

نتانیاهو قصد دارد با رؤسای جمهور سه کشور و همچنین اعضای جامعه یهودیان دیدار و گفت‌وگو کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، اسرائیل به طور مداوم در جستجوی همپیمانانی برای خود است که در  سازمان ملل متحد به نفع این رژیم رأی دهند. رژیم صهیونیستی در اغلب موارد به دلیل اشغال اراضی فلسطینیان در سازمان ملل هدف قرار گرفته می‌شود و همین نگرانی‌ها، نقش کلیدی در روابط خارجی نتانیاهو ایفا کرده است.

این مسأله همچنین نقش مهمی در صنعت دفاعی ایفا می‌کند به طوریکه در سال 2016، حدود 550 میلیون دلار صادرات از اسرائیل به آمریکای لاتین صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، گروهی از تجار صهیونیست قرار است در این سفر، نتانیاهو را همراهی کنند.

«مود افریم» رییس بخش آمریکای لاتین وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حدود 150 شرکت اسرائیلی در مکزیک فعال است و بیش از 100 شرکت در کلمبیا و شمار روبه افزایشی نیز در آرژانتین فعال است.

اوایل سال جاری میلادی، یک شرکت نرم افزار جاسوسی اوایل سال جاری میلادی در مکزیک زیر ذره بین قرار گرفت.

کارشناسان بین‌المللی در حال تحقیق در خصوص ناپدید شدن 43 دانش‌آموز در مکزیک در سال 2014 هستند که مورد هدف این نرم افزار جاسوسی قرار گرفتند.

شرکت اسرائیلی محرمانه تحت عنوان گروه «ان اس او» (NSO) که شرکت سرمایه گذاری خصوصی آمریکا به نام «مدیریت شرکای فراسیسکو» مالک آن است، تولید کننده این نرم افزار جاسوسی بوده است.

بازداشت یک ژنرال ارتش اسرائیل به اتهام فساد مالی

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت از اقدام پلیس اسرائیل به بازداشت شیکا بروش فرمانده سابق یگان ویژه کاماندوی دریایی ارتش اسرائیل "شیطت 13" پرده برداشت.

این روزنامه نوشت: ژنرال بروش روز یکشنبه گذشته به اتهام دریافت رشوه در پرونده زیردریایی های آلمانی بازداشت شد تا فردا چهارشنبه مدت بازداشتش تمدید گردید.

بروش یکی طراحان ترور خلیل الوزیر مرد شماره 2 جنبش فتح در تونس است.

پلیس رژیم صهیونیستی بامداد روز یکشنبه 6 نفر از متهمان پرونده خرید زیردریایی های آلمانی را که به "پرونده 3000" معروف شده است، بازداشت کرد.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: پلیس صهیونیستی روز یکشنبه "الیعازر ماروم" فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش صهیونیستی و یک مسئول برجسته دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را بازداشت کرد.

این شبکه بر روی پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که بازرسان یگان جرایم مالی پلیس با حمله به منازل این متهمان، آنها را به مقرهای پلیس انتقال دادند و قرار است درباره بازداشت و محاکمه آنها در دادگاه تصمیم گیری شود.

پلیس صهیونیستی از چندین ماه قبل تحقیقات گسترده ای را درباره اتهامات فساد وارده علیه مسؤولان صهیونیستی؛ به ویژه در پرونده خرید زیردریایی های آلمانی آغاز کرده است و بنیامین نتانیاهو به همراه چند تن دیگر از مسؤولان صهیونیستی متهم به سوء استفاده مالی در این زمینه هستند. پلیس همچنین دو پرونده دیگر به نام های "پرونده 1000" مربوط به دریافت هدایای گران قیمت توسط نتانیاهو و خانواده وی و "پرونده 2000" مربوط به دریافت رشوه توسط نتانیاهو از مالک روزنامه یدیعوت أحرونوت را هم پیگیری می کند.

وزیر خارجه لیتوانی: باید استدلال‌های اسرائیل در مورد برجام را بشنویم

لیناس لینکویسیوس وزیر خارجه لیتوانی روز سه‌شنبه گفت از اتحادیه اروپا خواست تا در ارتباط با توافق هسته‌ای با ایران، همکاری بیشتری با اسرائیل داشته باشد.

وی که به فلسطین اشغالی سفر کرده، به پایگاه «تایمز اسرائیل» گفت: «من به [همتایان اسرائیلی‌ام] گفتم که بسیاری تصور می‌کنند که توافق هسته‌ای راهی برای کاهش مسئله [برنامه هسته‌ای ایران]، از طریق تعامل است، اما من این اینجا انتقادات زیادی در مورد توافق هسته‌ای شنیدم.»

لینکویسیوس افزود: ما باید همه استدلال‌ها را روی میز بیاوریم و به دقت آن‌ها را بررسی کنیم. در غیر این‌صورت یافتن راهکاری مشترک بسیار دشوار خواهد بود.

وزیر خارجه لیتوانی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: شنیدن در مورد حفره‌های این توافقنامه، تردیدها در مورد اجرای آن، تردیدها در مورد ادامه برنامه هسته‌ای [ایران] فارغ از آنچه مورد توافق قرار گرفت، برای من تا حدی جدید بود.

وی در ادامه با ذکر اینکه از نخست‌وزیر اسرائیل، تحلیل‌گران و منابع متعدد در خصوص ایران مطالبی را شنیده مدعی شد که باید به اختلافات بین اتحادیه اروپا و اسرائیل در این خصوص پرداخته شود.

وزیر خارجه لیتوانی با بیان اینکه هنوز گفت‌وگویی بین اتحادیه اروپا و اسرائیل در خصوص ایران صورت نپذیرفته، بر لزوم شکل‌گیری چنین گفت‌وگویی تاکید کرد و گفت: «می‌توانیم با هم موافق باشیم یا مخالف اما باید گفت‌وگو کنیم. تاکنون فقط بیانیه صادر کرده‌ایم که کمکی نمی‌کند.»

با این حال، لینکویسیوس که سال گذشته به ایران هم سفر کرده مدعی است که کشورش به ارتقای روابط با تهران تمایل دارد: ما تماس‌هایی با تهران داریم. در تاریخ بین دو کشور صفحات منفی وجود ندارد. مشترکات زیادی نداریم اما تلاش می‌کنیم در تماس باشیم تا ببینیم آیا می‌توانیم به روابط محسوسی دست پیدا کنیم؟ اما فعلا در همین شرایط قرار داریم./994/ب۹۰۳/ف

ارسال نظرات