۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۵۲۲۸۴۰
سرلشکر فیروزآبادی:

باید انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با هر رنجی حفظ شود

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باید با هر رنجی که هست حفظ شود، هیچ رنجی بالاتر از امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در کربلا نیست، باید راه انقلاب را ادامه داد و مجاهدت کرد.
سرلشکر فیروآبادی سرلشکر فیروآبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین دوره سطح 4 تخصصی مهدویت مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم گفت: سال 49 با برخی از دوستان در حرم مطهر امام رضا با امام زمان(عج) عهد بستیم که تا آخر عمر در خدمت ایشان باشیم.

وی افزود: این عهد بسیار برکت داشت، همان روزها ساواک ما را احضار کرد و گفت شما طرفدار خمینی(ره) هستید  و برای او تبلیغ می کنید، متوجه شدیم که چنین آقایی هستند و ما مقلید حضرت امام شدیم، ظرف چند ماهی رساله ایشان به دست ما رسید و توانستیم استفاده کنیم و وظایف خود را انجام دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بعد از این که رهبر انقلاب از زندان آزاد شدند به مشهد تشریف آوردند و درس های از قرآن را تحت عنوان طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را در آنجا داشتند که در خدمت ایشان بودیم، البته ایشان برای طلاب و بازاریان درس ها و جلساتی داشتند، ما سعی کردیم فرصت را از دست ندهیم و در خدمت ایشان باشیم، خداوند اینگونه ما را پرورش داد که در مسیر انقلاب قرار بگیریم و خدمت کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر انقلاب با جدیت پای کار حضرت امام ایستادیم، زمانی مسؤول پاکسازی ساواکی ها از دانشگاه ها شدم و بعد  از آن جهاد سازندگی خراسان را تشکیل دادیم و مشغول به کار شدیم تا قوانین را اجرا کنیم.

سرلشکر فیروز آبادی با بیان این که قضایای انقلاب بسیاری جدی و حساس بود، ابراز داشت: زمانی شهید رجایی بنده را در تهران برای وزارت بهداری خواست اما بنی صدر قبول نکرد و ما در تهران ماندگار شدیم، بعد شهید رییس بنده را به عنوان رییس هلال احمر تعیین کرد، بعدها برای حفظ جهاد به جهاد سازندگی مرکز بازگشتم و پس از آن وارد جنگ و جبهه شدیم.

وی عنوان کرد: حضرت امام فرمودند به نخست وزیر فرمودند که دولت باید امکانات خود را در اختیار جنگ بگذارد، بنده مسؤول پشتیبانی های در ابعاد گوناگون در جنگ بودم و مصوبات شورای عالی و ستاد مرکزی پشتیبانی جنگ را که امام راحل تعیین کرده بودند نیز توسط بنده ابلاغ می شد و مصوبات دولت برای جنگ را من دنبال می کردم.

رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: همانگونه که در آموزه های ما آمده امام زمان(عج) همانند خورشیدی هستند که از پشت ابر نورشان به ما می رسد و در حال بهره مند شدن هستیم و ایشان جهان را اداره می کنند، حضرت در بین ما هستند.

وی اضافه کرد: این مرکز و دوره تخصصی بیهوده راه اندازی نشده و طلاب بیهوده اینجا جمع نیستند، خود امام زمان(عج) هدایت و حمایت کرده و گره ها را باز می کنند و کار را پیش می برند، خود حضرت می خواهند که زودتر شرایط ظهور فراهم شود اما زمینه باید فراهم بوده و عبادی الصالحون آماده باشند و این مسیر بسیار کار می خواهد.

مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: حضرت امام فرمودند که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران بارقه ای از انقلاب جهانی اسلام به رهبری امام زمان(عج) است، جمهوری اسلامی کاری بزرگ دارد و در این جمهوری اسلامی زمینه هایی به ما روی آورده است.

وی جمهوری اسلامی را نعمتی بزرگ دانست و افزود: برای انجام کوچکترین کاری سخت ترین شرایط را داشتیم، زمانی مصری ها خطوط اسرائیل غاصب را که 5 ضلعی های دفاعی بود را شکسته بودند، بنده شب به منزل رهبر معظم انقلاب رفتم و تا صبح بحث کردیم که مسلمانان ایران برای دفاع از مسلمانانی که با اسرائیل جنگیدند و خط آن ها را شکستند چه کار می توانیم انجام دهیم، آخر به این نتیجه رسیدیم که یک نامه به سفارت مصر در تهران بفرستیم و بنویسم که ما آماده ایم برای سربازان مصر خون هدیه کنیم.

سرلشکر فیروزآبادی اظهار داشت: زمانی این سقف توانایی ما در مبارزه با اسرائیل بود اما اکنون با عنایت الهی و  به برکت جمهوری اسلامی  سقف توان در مبارزه تا کجا رسیده است، درباره مهدویت هم این چنین است، قبلا سقف توان محدودی بود و انجمن حجیه در کشور با استفاده از نام مبارک حضرت مهدی(عج) برو و بیایی در کشور داشت و با این نام سراسر کشور را اداره می کرد اما الان انجمن حجیه نیست و جمهوری اسلامی به وجود آمده و نگاه درستی به امام زمان(عج) وجود دارد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باید با هر رنجی که هست حفظ شود، هیچ رنجی بالاتر از امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در کربلا نیست، باید راه انقلاب را ادامه داد و مجاهدت کرد، بخشی از این مجاهدت فعالیت های تبلیغی در عرصه های گوناگون به ویژه مهدویت است، جهاد حوزه علمیه و مرکز تخصصی مهدویت تفقه در دین و ترویج معارف الهی است.

رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح ابراز داشت: امروز جهان تشنه فهم مهدویت شیعه است دانشجویان، نویسندگان و رؤسای آمریکا و اروپا این مسأله را نشان داده اند، یکی از زیباترین صحنه های همایش دکترین مهدویت این بود که از همه دنیا آمدند و از قول همه ادیان گفتند که به منجی آخرالزمان اعتقاد دارند یعنی صدای دکترین مهدویت را همه شنیدند./1323/۲۰۲/ص

ارسال نظرات