۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۲۲۰۳۴
استاد حوزه خواهران:

غصب منصب ولایت انحرافات بزرگی را در عالم اسلام ایجاد کرد

استاد حوزه علمیه خواهران انحراف از مسیر ترسیم شده توسط رسول گرامی اسلام و غصب منصب ولایت را عامل بسیاری از انحرافات در عالم اسلام دانست.
امام شناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم دریاباری استاد حوزه علمیه خواهران امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که اسلام برای مادر در امر تربیت فرزند نقش محوری قائل است، گفت: مادر به علت نقش تربیتی الگوی امام شناسی و ولایتمداری فرزندانش است.

 وی افزود: دلیل تأکید اسلام بر انتخاب همسر شایسته از سوی مردان نیز همین موضوع است زیرا فرزند مؤمن در دامان زن و مرد مؤمن و با ایمان پرورش می یابد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اگر زندگی اهل بیت (ع) را بررسی کنیم، درمی یابیم که تمامی اهل بیت (ع) از مادرانی پاکدامن و شایسته متولد شده اند که در علم و تقوا سرآمد زنان زمانه خود بوده اند و این موضوع نشان می دهد که تا چه اندازه تقوای مادر حتی در تولد امام معصوم (ع) نقش دارد.

خانم دریاباری با تأکید بر این که مادر در دوران قبل از بارداری با تقوا و عفت خود و در دوران پس از تولد کودک، با رعایت احکام الهی و با وضو بودن می تواند فرزند با ایمانی را در دامان خود پرورش دهد گفت: مادر مؤمن، با وضو به فرزند خود شیر داده و اگر بخواهد او را غذا بدهد؛ حتما غذایی را که در خانه طبخ می کند؛ با بسم الله و اذکار آغاز کرده و آن غذا را آماده خوردن می کند و  همچنین سعی می کند در مقابل فرزند با تقید به نماز و تلاوت آیات قرآن کریم، اهمیت دین مداری را به فرزند خود یادآوری کند؛ زیرا کودک، بیشترین زمان را با مادر خود گذارنده و بیشترین الگو برداری را از مادرش دارد.

وی افزود: مادر امام خمینی (ره) و دایه ایشان هرگز بدون وضو و بدون تلاوت قرآن کریم به امام شیر نداده و همواره در تربیت فرزندان خود با وضو و مأنوس با قرآن بودند و همین انس با قرآن و شیر پاک بود که توانست امام خمینی (ره) را به یکی از علمای آزادی بخش و پیرو حقیقی امام حسین (ع) در طول تاریخ معاصر تبدیل کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: مادری که می خواهد فرزندان او محب اهل بیت (ع) باشند؛ برای او در قالب لالایی یا قصه، داستان زندگی اهل بیت (ع) را بیان می کند و سعی دارد در محافل دینی و معنوی حضور داشته باشند تا فرزند او با حضور در مکان های آرامش بخش به باور عمیق روحی و خداشناسی برسد.

خانم دریاباری اظهار کرد: مادری که گوش خود را با موسیقی غنایی پر کرده، به نماز و انس با خدا توجه ندارد و گاهی چه بسا در طول سال حتی یک آیه از قرآن را تلاوت نکند؛ نمی تواند فرزندان مؤمن و محب اهل بیت(ع) را تربیت کند.

وی افزود: یکی از دلایل انحراف افراد در طول تاریخ، بد تربیتی و بی دینی مادرانشان بوده است و از این جمله می توان به بنی امیه و کسانی اشاره کرد که شاید در ظاهر ادعای ایمان داشتند ولی با غصب مقام امامت و خلافت در تاریخ، انحرافات بزرگی را در جامعه اسلامی ایجاد کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به داستان انتخاب دایه برای حضرت رسول به دلایل حفاظتی و حفظ جان ایشان از بیمارهای آن زمان در مکه یادآور شد: حضرت آمنه(س) و حضرت عبدالمطلب (ع) زمانی که قرار شد برای حضرت رسول (ص) دایه انتخاب کنند زنی را انتخاب کردند که به شجاعت، پاکدامنی، عفت و فصاحت در میان اعراب شهره بود و به فرهنگ مشرکانه عرب جاهلی آلوده نبود و جوانان ما هم در انتخاب همسر و مادر برای فرزندان خود باید به این نکات توجه داشته باشند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات