۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۲۱۹۹۱

شکنجه فعال شیعی ضدصهیونیست در آذربایجان

وکیل مدافع یکی از زندانیان شیعی ضدصهیونیست در جمهوری آذربایجان، پس از دیدار با موکل خود اعلام کرد: عباس حسین در زندان به شدت شکنجه شده و آثار شکنجه همچنان بر بدن وی باقی است.
عباس حسین، یکی از زندانیان شیعی ضدصهیونیست در جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری رسا، فارض نمازلی، وکیل مدافع عباس حسین، یکی از زندانیان شیعی ضدصهیونیست در جمهوری آذربایجان گفت: «عباس حسین را در حالی که از پشت به دستانش دستبند زده شده بود، برای دیدار با وکیل خود آوردند که این کار، آشکارا با قوانین جمهوری آذربایجان مغایرت دارد.»

فارض نمازلی گفت: «عباس حسین خیلی لاغر شده و برخی از آثار شکنجهها هنوز بر روی بدن وی باقی مانده است. پزشک زندان فقط بصورت ظاهری او را معاینه کرده است. عباس حسین خواستار معاینه چشمهای خود شده است و به علت بروز حساسیت در پوست بدنش، خواهان معاینه از سوی پزشک متخصص پوست شده است. اما، مسؤولان زندان قوبوستان اعلام کرده اند که پزشک متخصص در اختیار ندارند.»

پیش تر، یالچین ایماناف، یکی از وکلای مدافع شماری از زندانیان شیعه محبوس در زندان قوبوستان جمهوری آذربایجان با کسب اطلاع از شکنجه شدن عباس حسین در این زندان، خبر آن را فاش کرده بود.

براساس این گزارش، ماموران زندان قوبوستان، عباس حسین را به تیر آهن صلیبی شکل بسته و به شدت مضروب کردهاند و پس از آن نیز، «آفتاندیل آقایوف»، رییس زندان قوبوستان در اتاق خود، شخصا با چماق عباس حسین را کتک زده است.

اداره زندان‌های جمهوری آذربایجان، گزارش‌های مربوط به شکنجه زندانیان را تکذیب کرده است.

عباس حسین در روز 26 نوامبر 2015 در مراسمی که در آستانه اربعین حسینی در نارداران تشکیل شده بود، به همراه طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان و شمار دیگری از حاضران در این مراسم دستگیر شد.

عباس حسین و طالع باقرزاده هریک به 20 سال زندان محکوم شده اند.

در همین حال، سخنان حاج طالع باقرزاده، رهبر محبوس جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان که پیش از یورش دولت باکو به نارداران و حبس وی و فعالان این جنبش بیان کرده بود، در فیسبوک منتشر شد. در این سخنان، حاج طالع تاکید دارد که جنبش اتحاد مسلمانان برای ایجاد اتحاد میان مردم جمهوری آذربایجان اعم از نمازخوان و غیرنمازخوان و شیعه و سنی تشکیل شده است.

او می‌گوید در تشکیل این سازمان از هیچ کشور خارجی از جمله ترکیه و ایران کمک گرفته نشده است و به همین علت، ام.ت.ان. (نام سازمان امنیت جمهوری آذربایجان در آن زمان) هیچ اتهامی نمی‌تواند به فعالان این سازمان بزند. حاج طالع می‌گوید که تنها ایرادی که به او گرفته می‌شود، این است که چرا دست آیت‌الله نوری همدانی را بوسیده است. حاج طالع تاکید می‌کند که آیت‌الله خامنه‌ای را رهبر خودشان می‌دانند و این ارتباطی به دولت ایران و کمک گرفتن از ایران ندارد. همانطور که سیدحسن نصرالله در لبنان نیز آیت‌الله خامنه‌ای را رهبر خود می داند و عکس‌های امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای را در دفتر خود نصب کرده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات