۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۲۱۷۲۸

یکی از روحانیان عراقی خواستار ارتباط میان عشایر و موسسات دینی شد

یکی از روحانیان عراقی بر ضرورت ارتباط مستمر میان موسسات دینی و عشائر با هدف حرکت در مسیر آبادانی و پیشرفت این کشور تأکید کرد.
حجت الاسلام شیخ جعفر ابراهیمی از روحانیان عراقی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جعفر ابراهیمی از روحانیان عراقی در حاشیه همایش قبایل و شیوخ اهل العراق در آستان مقدس حسینی در گفت‎وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: عشائر باید نسبت به مصالح عراق توجیه شوند زیرا در برخی مواقع شاهد اقداماتی از سوی آنان هستیم که در راستای اهداف دشمنان است.

وی ایجاد ارتباط میان مراکز دینی و عشائر را بسیار حایز اهمیت توصیف کرد و افزود: شیوه زندگی صحیح در عراق، گسترش صلح و توجه به آداب و رسوم حکیمانه، منطقی و صحیح از موضوعاتی است که در ارتباط میان مراکز دینی و عشائر باید به آن توجه کرد.

این روحانی عراقی تصریح کرد: برگزاری نشست میان عشائر و مراکز دینی دارای آثار بسیاری است زیرا هر دو طیف دارای اهداف یکسان و خواهان پیشرفت و آبادانی عراق هستند.

وی ورود سیاست به جامعه را یکی از مشکلات عراق دانست و اظهار داشت: در گذشته مردم عراق یکدست و یکپارچه بودند اما اکنون با تعدد احزاب و طوائف سیاسی شاهد تمایلات بسیار مختلف و گوناگون میان عشایر، روستا و حتی خانه‎ها هستیم./994/ب۹۰۴/د

ارسال نظرات