۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۲۱۵۷۱
آیت الله قبلان:

امام موسی صدر موسس انقلاب سفید علیه ظلم و جهالت است

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی به بیان ویژگی های امام موسی صدر پرداخت.
آیت الله عبدالامیر قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به مناسبت سی و نهمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: هر سال یاد این روز بر ما تکرار شده و دل ما سرشار از غم فراق این عالم بزرگ و اندیشمند برجسته ای است که با اندیشه و الگویش همواره در میان ما حضور دارد. او از چشم ما دور است اما به عنوان مناره نورانی برای روشن کردن جهان از نور و علم و معرفت حضور دارد. امام موسی صدر الگوی عالم رسالتی پایبند به مساله انسان مظلوم و محروم که شایسته تکریم و عدالت اجتماعی است را به نمایش گذاشت.

مجاهدان و شهدا از مدرسه امام موسی صدر فارغ التحصیل شدند

وی افزود: امام موسی صدر خود را نذر طاعت پروردگار، خدمت به خانواده و سوق دادن آنان به عملکرد صحیح کرده بود. وی الگوی معلم رهبری به شمار می آید که مدرسه ای رسالتی را تاسیس کرد و مجاهدان و شهدا و مخلصان اصلاح امت از آن فارغ التحصیل شدند. 

آیت الله قبلان با اشاره به اینکه امام موسی صدر، صاحب انقلاب سفید در راه آزادی انسان از قید و بند ظلم و جهالت و تعصب های افراطی است، تصریح کرد: وی فریاد حق در برابر باطل بود و نهضتی ایمانی را از لبنان تا فلسطین و هر جایی که ظلم و فساد در آن رخته کرده است، راه انداخت. فریاد وی علیه ظالمان سبب انگیزه مضاعف انقلابیان برای جهاد به شمار می آمد. 

وی از سیره امام موسی صدر به عنوان صحنه ایمان و مبارزه با نفس توصیف کرد و اظهار داشت: این عالم بزرگ یک مدرسه ایمانی را تاسیس کرد که امتداد شجره اهل بیت(ع) و مملو از پاکی و صداقت و اخلاص است.

این عالم لبنانی ادامه داد: سلام بر تو ای وجدان امت که خیر و صلاح را در دلمان زنده کردی، به خداوند اخلاص داشتی، مرد گفت وگو و مبارزه با تعصب و دشمنی بودی، در برابر توهین به انسان ها ایستادی، اولین مبارزه با تکفیر به شمار آمدی، انسان را خلیفه خدا توصیف و ظلم به او را خیانت توصیف کردی. امروزه با تکفیری ها مقابله کرده و آنان را در پرتو معادله ارتش، ملت و مقاومت شکست دادیم و این مساله از وحدتی نشأت می گیرد که بر آن تأکید داشتی.

لبنان به خط مقدم دفاع از امت و ملت ها مبدل شده است

وی افزود: امام موسی صدر خطر صهیونیست ها برای لبنان و امت عربی را به خوبی تشخیص داده و بذر مقاومت را کاشت تا جامعه ای مقاوم را تشکیل داده و لبنان به خط مقدم دفاع از امت و ملت ها مبدل شود چرا که یقین داشت اسرائیل دشمن اول لبنان و بزرگترین خطر برای این کشور و جوامع اسلامی به شمار می آید. 

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اظهار داشت: وی مقاومت را تاسیس و رهبری کرد و به یاری مساله فلسطین پرداخت، تلاش فراوانی کرد تا مقاومت به گزینه اصلی آزادی سرزمین و نجات مقدسات مبدل شود و هم اکنون نتایج این مساله را با جانفشانی نیروهای مقاومت برای محافظت از وطن و شکست دشمن تروریستی مشاهده می کنیم.

وی خطاب به ملت لبنان گفت: امام موسی صدر پیشگاه وحدت ملی و همزیستی مسالمت آمیز محسوب شده و موسس زندگی ملی مبتنی بر مبانی حق و عدالت و همزیستی مشترک بود. یاد و خاطره او را که در دل و عقل ما جاویدان است، گرامی می داریم و از مواضع وی که لبنان در برهه کنونی به شدت به آن نیاز دارد، بهره می گیریم./۹۸۰/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات