۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۲۱۱۳۵
آیت الله صفایی بوشهری:

وظیفه حوزه علمیه حمایت و نظارت نسبت به نظام اسلامی است

آیت الله صفایی بوشهری گفت: وظیفه حوزه علمیه در شرایط کنونی حمایت، هدایت و نظارت بر نظام اسلامی، ولایتمداری و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر خدمت به حوزه را خدمت به ارزش های اسلامی عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه سرزمین الطاف معارف الهی و تولید انسان های آسمانی و منبع هدایت الهی جامعه است به همین جهت اگر خانواده ای فرزندش طلبه شود آن خانواده در دنیا عزتمند و در آخرت آبرومند است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: کسانی که وارد حوزه علمیه می شوند و به دنبال کسب موفقیت هستند باید در تراز علما و روحانیان بزرگ حوزه باشند و آنها را الگو قرار دهند.

وی به عوامل موفقیت یک طلبه در حوزه علمیه و زندگی طلبگی اشاره کرد و بیان داشت: نخستین عامل موفقیت طلبه عهد با خدا و داشتن تقوا و اخلاق است. ایمان به خدا باید در تمام وجود طلبه حاکم باشد و زندگی خود را به خدا واگذار و از گناه پرهیز کند.

امام جمعه بوشهر اخلاق را دومین مولفه موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: یک طلبه بایستی مظهر اخلاق باشد و در کنار آن اخلاص داشته و هرکاری را که انجام می دهد برای رضا خدا باشد و به پست و مقام نیندیشد؛ کسانی که ایمان داشته باشند و در راه خدا مجاهدت می کنند قطعاً خداوند نیز نسبت به آنان در امورات زندگی توجهی ویژه خواهد داشت.

آیت الله صفایی بوشهری جدیت در تحصیل را یکی دیگر از عوامل موفقیت طلبه دانست و بیان داشت: هرگاه طلبه میل به تحصیل درس نداشته باشد بدانید که آن وقت شرایط افت وی آغاز شده است. مباحثه کردن و نوشتن و در کنار استاد بودن به معنای جدیت در تحصیل است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر داشتن نظم و انضباط تاکید کرد و گفت: اگر طلبه ای نظم و انضباط نداشته باشد نمی تواند موفق باشد و همچون ساعتی می ماند که از کار افتاده است.

وی داشتن محبت و مودت به اهل بیت(ع) را یکی دیگر از عوامل موفقیت یک طلبه عنوان کرد و بیان داشت: اهل بیت(ع) واسطه تجلی انوار الهی هستند که اگر نباشند انسان تعطیل می شود چراکه یکی از اثار قرابت به اهل بیت(ع) کسب دین است.

طلبه بدون درس اخلاق به جایی نمی رسد

رییس شورای حوزه علمیه استان بوشهر بر شرکت طلاب در کلاس های اخلاق تاکید کرد و افزود: درس اخلاق در موفقیت طلاب بسیار اثرگذار است؛ هیچ کسی را در حوزه علمیه سراغ ندارم که بدون درس اخلاق به جایی رسیده باشد به همین دلیل درس اخلاق در حوزه های علمیه باید از پربارترین و منظم ترین و مقدم ترین درس ها باشد؛ اگر مدرسه ای به درس اخلاق توجهی نشان ندهد بدانید آن مدرسه علمیه در حال سقوط است.

آیت الله صفایی بوشهری بر انقلابی بودن مدارس علمیه تاکید کرد و گفت: وظیفه حوزه های علمیه در شرایط کنونی حمایت، هدایت و نظارت بر انقلاب، ولایتمداری و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.

وی انقلاب اسلامی را مظهر تجلی اسلام عنوان کرد و بیان داشت: اگر حوزه های علمیه انقلابی نباشد اسلامیت انقلاب دچار خطر می شود؛ حوزه باید در تصمیم های سرنوشت ساز انقلاب حاضر و حامی و پاسدار حریم ولایت و انقلاب باشد چراکه جهان استکبار به دنبال از بین بردن اسلام و تشیع است و این انقلاب پرچم اسلام و تشیع در جهان است.

امام جمعه بوشهر داشتن روح قناعت را یکی دیگر از عوامل موفقیت طلبه دانست و گفت: طلبه ای که پرتوقع باشد نمی تواند موفق باشد. حوزه های علمیه به دلیل مستقل بودن حداقل امکانات را داشتند از این رو باید ساخت و کار را پیش برد./833/پ202/ب1

ارسال نظرات