۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۲۰۵۱۰
امام جمعه بیروت:

جهان اسلام به حضور امام موسی صدر نیاز دارد

امام جمعه بیروت گفت: گرچه اندیشه و تفکر امام موسی صدر در میان ما قرار دارد اما در پرتو تنش دینی و مذهبی و فتنه های مختلف به حضور جسمانی وی نیز نیاز داریم
شیخ زهیر قوصان از روحانیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زهیر قوصان در خطبه های نماز جمعه مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک با اشاره به ادامه جنگ ارتش علیه تروریست ها در رأس بعلبک گفت: تحولات کنونی نشان می دهد که مرز لبنان و سوریه رو به پاکسازی بوده و زمان زیادی تا نابودی تروریست هایی که بهای سنگینی بر کشور متحمل کردند، نمانده است.

وی افزود: همه لبنانی ها در کنار ارتشی قرار دارند که با قدرت و حکمت به نبرد با تروریست ها پرداخته و تکفیری ها را در دو راهی مرگ و تسلیم قرار داده است. هجمه های صورت گرفته رسانه ای و سیاسی علیه جنگ ارتش با تروریست ها هیچ فایده ای ندارد و پیروزی بسیار نزدیک است.

حجت الاسلام زهیر قوصان درباره آخرین تحولات سوریه نیز تصریح کرد: در برخی مناطق شاهد آتش بس و در برخی مناطق دیگر نیز نبرد با تروریست ها ادامه دارد تا شاهد پایان تروریسم در این کشور باشیم. تروریست ها به بار سنگینی برای حامیان خود مبدل شده اند و بر این اساس احتمالا تحولات سوریه به سوی مذاکره سیاسی گام بردارد.

وی خاطرنشان ساخت: این مساله که عامل خرسندی ملت های عربی و اسلامی شده به نگرانی بزرگی برای دشمن صهیونیستی مبدل شده است و مقامات سیاسی و نظامی صهیونیستی آشکارا به این مساله اذعان کرده اند. 

امام جمعه بیروت ادامه داد: دشمن صهیونیستی که هم اکنون در حالت یأس و ناامیدی قرار دارد از کشورهای بزرگ تقاضای کمک می کند تا اوضاع سوریه همچنان ملتهب باقی بماند. این احتمال نیز وجود دارد که برای نجات خود به ریسک بزرگی دست زده و اقدام به حمله نظامی کند.

وی تأکید کرد که چهل و هشتمین سالروز جنایت به آتش کشیدن مسجد الاقصی را گذراندیم در حالی که دشمن همچنان به جنایت علیه این مسجد می پردازد اما جوانان فلسطینی سینه خود را در برابر گلوله های دشمن سپر کرده و از مقدسات دفاع می کنند.

شیخ زهیر قوصان بر لزوم ایستادگی مسلمانان و اعراب در برابر رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: ما ده ها بار از دشمن صهیونیستی و برخی دولت های دیگر زخم خورده ایم و هرگونه کوتاه آمدن سبب گستاخ تر شدن دشمن می شود. صهیونیست ها از آرزوی خود برای تسلط بر مسجد الاقصی کوتاه نمی آیند و باید با قدرت در برابر این مساله ایستاد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ربوده شدن امام موسی صدر افزود: کسانی که امام موسی صدر را ربودند می خواستند به برنامه وحدت ملی لبنان و مبارزه با اشغالگران و رفع محرومیت ها ضربه بزنند اما این ارزش ها از سوی امام در دل و جان ملت لبنان رسوخ کرده است. گرچه اندیشه و تفکر امام موسی صدر در میان ما قرار دارد اما در پرتو تنش دینی و مذهبی و فتنه های مختلف به حضور جسمانی وی نیز به شدت نیاز داریم./۹۸۰/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات