۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۱۹۶۱۴
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی:

زندگانی ۵۲ سردار شهید آذربایجان به تصویر کشیده می شود

لطیفی گفت: هم اکنون ۲۶ مستند فاخر سرداران را در دستور کار داریم که ۱۲ مستند توسط سه گروه مستند ساز در حال تولید است و در آینده ی نزدیک ساخت ۲۶ مستند دیگر آغاز خواهد شد.
سرداران شهید آذربایجان

به گزارش خبرگزاری رسا در  تبریز به نقل از روابط عمومي صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي، سید محسن لطیفی در بازدید از پشت صحنه مستند سرداران گفت: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از رسالت خویش غفلت نکرده و تلاش دارد با برنامه سازی های مختلف نسل جوان را با این گنجینه ی تاریخی آشنا کند.

وی افزود: رسانه ی ملی وظیفه دارد دوران دفاع مقدس را که نسل های جدید ما با آن نا آشنا هستند به نحو شایسته ای به تصویر بکشد که در این زمینه برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد:هم اکنون 26 مستند فاخر سرداران را در دستور کار داریم که 12 مستند توسط سه گروه مستند ساز در حال تولید است و در آینده ی نزدیک ساخت  26 مستند دیگر آغاز خواهد شد و قصد داریم تا دو سال آینده در این مستند ها به بازسازی زندگی ،رزم آوری و شهادت 52 سردار شهید استان بپردازیم.

لطیفی با اشاره به اینکه سریال فاخر شهید بزرگوار علی تجلایی در دست تولید هست افزود: این سریال از کارهای ماندگار صدا و سیمای استان خواهد بود و انتظار داریم در ساخت این چنین سریالها و مستند ها تمامی دستگاه ها در زمینه ی تأمین امکانات و تولید محتوا در کنار ما باشند و با ما همکاری کنند.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا نیز در این بازدید گفت:زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا زنده نگه داشتن نظام انقلاب اسلامی و زحمات شهدا ،رزمندگان و ایثارگرانمان است که امنیت کنونی را مدیون آنان هستیم.

سردار عباس قلیزاده افزود: تمامی این زحمات برای حفظ دین ،عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ولایت مدار بوده و هست و در سایه ی این رشادت هاست که جامعه ی برتر دنیا قلمداد می شویم.

وی در مورد همکاری سپاه با صدا و سیما هم گفت: سپاه آمادگی دارد تمام توان و مقدورات و امکانات خود را برای همکاری در زمینه ی برنامه سازی برای دفاع مقدس و انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان در اختیار برنامه سازان صدا و سیمای استان قرار دهد.

مستند سرداران مستندی 30 دقیقه ای در 8 قسمت است که به دو زبان ترکی و فارسی ساخته می شود و موضوع آن زندگینامه، رشادت ها و رزم آوری ها و شهادت سرداران بزرگ و شهید آذربایجان از جمله شهیدان حمید باکری، علی تجلایی، مرتضی یاغچیان، حسن شفیع زاده، اسد قربانی، قاسم هریسی و شهیدان برپور است.

گفتنی است، با گذشت 15 ماه از ساخت این مستند 85 درصد کار تمام شده است و تا دوماه آینده کار ساخت به پایان خواهد رسید و برای پخش در 6 ماهه ی دوم سال 97 آماده ی پخش خواهد شد.

سالار حیدر نژاد تهیه کننده، یونس مقدم کارگردان، محمد جلیلی تصویر بردار، بهزاد شاهدی تدوینگر و صمد برزگر مدیر تولید و بازیگران بومی نیز در این مستند ایفای نقش می کنند./۹۳۵/د102/ب1

ارسال نظرات