۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۱۸۹۹۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اردوهای جهادی سبب ارتقای روحیه تحصیلی و تبلیغی طلاب می‌شود

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید مدیران مدارس علمیه جدی‌تر از گذشته موضوع اردوهای جهادی را پیگیری کنند؛ زیرا برگزاری این اردوها در روحیه تحصیلی و تبلیغی طلاب اثرگذار است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان، با اشاره به راه‌اندازی سطح سه حوزه علمیه خواهران در استان، اظهار کرد: مجوز تدریس سطح سه در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بجنورد برای سال تحصیلی پیش رو دریافت شده و برای نخستین بار دو رشته فقه و اصول و تفسیر در این مدرسه علمیه در سطح سه تدریس می‌شود.

وی با قدردانی از مدیران مدارس علمیه برای اجرای مناسب فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در مدارس، اضافه کرد: میانگین معدل مدارس علمیه استان غیر از سطوح دو و سه 16.2 است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به وضعیت جذب و پذیرش طلاب جدید در مدارس علمیه استان، خاطرنشان کرد: در این زمینه اکنون حدود 900 نفر در دوره تثبیتی مدارس علمیه خراسان شمالی حضور دارند که این بی‌سابقه است.

وی با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته شمار طلاب دوره تثبیتی در استان حدود 300 نفر بود، افزود: یکی از دلایل افزایش این تعداد ثبت‌نام خواهران از مقطع سیکل است که آمار را بالا برد؛ به‌گونه‌ای که امیدواریم شمار طلاب استان در سال 96 به مرز دو هزار نفر برسد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با قدردانی از مدیران و مسؤولان مدارس علمیه استان برای برگزاری دوره‌های تابستانی، اظهار کرد: در این زمینه برخی از مدارس کلاس‌های تثبیتی و تجدیدی داشته‌اند و شماری هم به‌صورت اردو دوره تابستانی را برگزار کرده‌اند.

وی با قدردانی از مسؤولان مدارسی که طرح سفیران رمضان را در مناطق محروم برگزار کردند، افزود: امسال 102 مبلغه مدارس علمیه خواهران در طرح سفیران رمضان شرکت کردند که بیش از سه هزار مخاطب داشتند و طلاب بعضی از مدارس هم در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه حضور طلاب مدارس علمیه جاجرم و شیروان در اردوهای جهادی بازتاب خوبی داشت، اضافه کرد: مدرسه علمیه خرق پیش از انقلاب طلبه داشت و با اجرای اردوهای جهادی در حال راه‌اندازی دوباره است که این منطقه، محل بسیار خوبی برای برگزاری اردوهای تابستانی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از مدیران مدارس علمیه استان تقاضا می‌شود بیش از پیش بحث اردوهای جهادی را پیگیری کنند؛ زیرا برگزاری این اردوها در روحیه تحصیلی و تبلیغی طلاب اثرگذار است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات